گفت‌وگو|

بابایی: نباید در مراحل حذفی ریسک کرد/ سوریه هیچ‌گاه حریف دست و پا بسته‌ای برای ایران نبوده

0:45 - 09 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۹۷۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بابایی: نباید در مراحل حذفی ریسک کرد/ سوریه هیچ‌گاه حریف دست و پا بسته‌ای برای ایران نبوده
کارشناس فوتبال گفت: دیدار تیم ملی فوتبال ایران با ژاپن فینال زودرس جام ملت‌های آسیاست و برنده این دیدار بزرگ یک پای فینال است.

حمیدرضا بابایی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیم ملی روز به روز به هماهنگی بیشتری می‌رسد، چون هر تیمی که بازیکنانش یک مدت کنار هم تمرینات و اردو‌های مستمری دارند و در یک تورنمنت بازی‌ها را برگزار می‌کنند به مراتب هماهنگی لازم را پیدا خواهند کرد. بر همین اساس نمی‌شود بازی‌های ابتدایی را ملاک قرار داد و مطمئناً به مرور زمان شرایط‌شان بازی به بازی خواهد شد.

وی افزود: تیم ملی با کمترین تلفات از گروه خودش بالا آمد و باید با بیشترین قدرتش وارد مسابقات و مراحل تک حذفی شود تا به مرحله بعدی صعود کند. بازی‌های حذفی جای ریسک کردن نیست و تیم‌ها باید از کمترین موقعیت به بهترین نحو استفاده کنند.

*سوریه شانس زیادی برای برتری مقابل ایران نخواهد داشت

پیشکسوت فوتبال در مورد دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی با سوریه عنوان کرد: روی کاغذ ایران کار سختی ندارد و در رنکینگ فیفا نسبت به سوریه وضعیت خیلی بهتری دارد. اما این تیم هیچ‌گاه حریف دست و پا بسته‌ای برای ایران نبوده و در این بازی هم تلاش خواهد کرد تا به نتیجه دلخواه‌اش برسد و یک مرحله بالاتر برود و حتی چند پله‌ای در رده‌بندی فیفا بالاتر برود. به طور حتم برای هر دو تیم ایران و سوریه بازی سختی است. البته تیم ملی کشورمان بازیکنان باتجربه، لژیونر و برتر آسیا را دارد و سوریه شانس زیادی برای برتری مقابل ایران نخواهد داشت.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا کره‌جنوبی سعی نکرد با امتیاز از دست دادن مقابل مالزی در مرحله یک هشتم به ژاپن برخورد نکند، گفت: در تورنمنت‌هایی مانند جام ملت‌های آسیا زمانی که تیمی می‌خواهد قهرمان شود باید تمامی حریفانش را شکست بدهد. من اعتقادی ندارم که کره‌جنوبی مقابل مالزی کم کاری و تبانی کرده باشد تا به ژاپن نخورد، چون نهایتاً در مراحل بالاتر یا فینال به هم خواهند خورد. همین حالا کره‌جنوبی در مرحله یک هشتم کار سخت‌تری مقابل عربستان دارد.

*تنها نقطه ضعفش ژاپن دروازه‌بانش است

بابایی درباره کیفیت تیم فوتبال ژاپن خاطرنشان کرد: دیدار تیم ملی فوتبال ایران با ژاپن فینال زودرس جام ملت‌های آسیاست و برنده این بازی بزرگ یک پای فینال است. اگر تیم ملی بتواند ژاپن را شکست بدهد، برای قهرمانی کار راحت‌تری خواهد داشت. ژاپن تیم خوبی دارد و تنها نقطه ضعفش دروازه‌بانش است. وقتی دروازه‌بان راحت گل می‌خورد روی دفاع هم تأثیر منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *