فریبرز سرلکی به عنوان سرپرست جدید اداره ابلاغ دادگستری تهران معرفی شد

15:09 - 07 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۸۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
فریبرز سرلکی به عنوان سرپرست جدید اداره ابلاغ دادگستری تهران معرفی شد
فریبرز سرلکی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید اداره ابلاغ دادگستری تهران معرفی شد.

خبرگزاری میزان- ربیع اله قربانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ابلاغ دادگستری تهران  ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) بیان کرد: واحد ابلاغ و ابلاغ اوراق قضایی جزو مهم و ضروری در سیستم قضایی هر کشور است، چون از طریق فرایند ابلاغ، اصحاب پرونده از فرایند دادرسی اطلاع پیدا می‌کنند. مقوله ابلاغ اوراق قضایی به جهت ارتباط بین قوه قضاییه و شهروندان بسیار حیاتی و واجد اهمیت است.

رئیس کل محاکم تهران گفت: ابلاغ اوراق قضایی پل ارتباطی بین مردم، اصحاب پرونده و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی است که در همین راستا و با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان تهران و پیگیری و تلاش‌های مدیران قضایی و اداری با همه کاستی‌ها و مشکلات در حوزه ابلاغ الکترونیک پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم به طوری که بصورت نسبی می‌توان گفت، بخش عمده ابلاغ اوراق قضایی هم اکنون بصورت الکترونیکی در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران انجام می‌شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به نکاتی راجع به اهمیت و ضرورت مقوله ابلاغ خطاب به رئیس جدید این اداره گفت: اگر ابلاغ اوراق قضایی به درستی و به نحو صحیح و طبق مقررات قانونی خود انجام شود اعتماد به دستگاه قضایی بیشتر خواهد شد و نشانگر شفافیت عملکرد دستگاه قضایی خواهد بود، چون هرگونه ابلاغ دارای آثار و ضمانت اجرایی خاص خود می‌باشد و اگر مردم آگاهی و اطلاع به موقع از دعاوی خود داشته باشند موجب رضایت و رفع ابهامات از سرنوشت پرونده است.

وی در ادامه بیان کرد: ابلاغ اوراق قضایی طبق مقررات قانونی ضمن تسریع در رسیدگی و تسهیل اجرای احکام قضایی به طرفین پرونده این اطمینان را می‌دهد که اطلاعات مورد نیاز مرتبط با پرونده در دسترس آن‌ها است و ابهاماتی که در ذهن طرفین پرونده است با ابلاغ صحیح مرتفع خواهد شد.

رئیس کل محاکم تهران گفت: در سایه ابلاغ اوراق قضایی وفق مقررات، حقوق شهروندی در محاکم تضمین می‌شود و شهروندان این اطمینان را به دست می‌آورند که فرصت دفاع دارند و می‌توانند دفاع موثری را در محکمه یا مراجع قضایی داشته باشند.

 وی بیان کرد: مدیریت و پرسنل اداره ابلاغ باید ضمن آگاهی کامل نسبت به قوانین مربوطه، تمامی مامورین را نیز نسبت به قوانین و مقررات آگاه کرده و بر عملکرد آن‌ها نظارت و بازرسی داشته باشند.

در این آیین با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اهدای لوح از زحمات ارزشمند مهدی سردار زاده که به افتخار درجه بازنشستگی نائل شدند، تقدیر به عمل آمد و فریبرز سرلکی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید اداره ابلاغ دادگستری شهر تهران معرفی شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *