واکنش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور به کمبود بلیت هواپیما: عرضه با تقاضا تناسب ندارد

9:47 - 04 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۳۱۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
واکنش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور به کمبود بلیت هواپیما: عرضه با تقاضا تناسب ندارد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر اینکه عدم تناسب عرضه و تقاضا عامل اصلی کمبود بلیت در بازار است، گفت: سازمان هواپیمایی برای رفع مشکل پیش‌آمده در تلاش است.

خبرگزاری میزان _ اردیبهشت سال‌جاری، ستاد تنظیم بازار با افزایش میانگین ۲۹ درصدی قیمت بلیت پرواز‌های داخلی موافقت کرد. 

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات هوایی به مسافران از سال ۱۴۰۰ با وجود نوسانات نرخ ارز، افزایش نرخ تورم و گرانی قطعات جهانی هواپیما افزایش قیمتی نداشته‌اند و حالا پس از تقریبا ۲ سال با موافقت ستاد تنظیم بازار توانسته‌اند برای برخی مسیر‌ها ۵ درصد و برای برخی دیگر از مسیرها ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند.

پس از حدود ۸ ماه از افزایش قیمت رسمی نرخ بلیت هواپیما، حالا مجدد زمزمه‌هایی از درخواست شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت و حتی در برخی موارد افزایش غیرقانونی بلیت هواپیما شنیده می‌شود که این مساله با گلایه مسافران روبه‌رو شده است. 

بررسی‌ها حاکی از آن است که قیمت بلیت هواپیما برای مسیر تهران-مشهد در بهمن تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی یک شرکت هواپیمایی قیمت‌گذاری شده، این در حالی است که در ۱۶ آذر قیمت بلیت در این مسیر حدود یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان بوده است. 

از طرفی نیز مسافران از کمبود بلیت شکایت دارند و می‌گویند در برخی خطوط بلیت هواپیما پیدا نمی‌شود. 

چرا بلیت کمیاب شد؟

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، در گفت‌وگو با میزان درباره علت کمبود بلیت اظهار کرد: در چند روز اخیر در برخی فضا‌ها از اصطلاح نایاب‌شدن بلیت هواپیما استفاده می‌شود که باید گفت این موضوع در پی عدم تناسب عرضه و تقاضا به وجود آمده است.

وی ضمن عذرخواهی از مسافران به‌علت کمبود بلیت در بازار، گفت: در حال حاضر ۱۹۰ فروند هواپیما در کشور وجود دارد در صورتی که برای تامین این تعداد تقاضا، ۵۰۰ تا ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز است. 

یازرلو با اشاره به افزایش درخواست‌ها در ایام پیش‌رو و احتمال تداوم روند کمبود بلیت در بازار گفت: با وجود تحریم‌ها که سازمان هواپیمایی را با مشکل‌های زیادی مواجه کرده است، در تلاش هستیم ظرفیت عرضه را افزایش دهیم.

هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما ممنوع است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور همچنین با تاکید بر اینکه این سازمان هیچ‌گونه افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی شرکت‌ها را نپذیرفته است، اعلام کرد: هرگونه افزایش قیمت بلیت از سوی شرکت‌های هواپیمایی تخلف و ممنوع است. 

وی اعلام کرد: در برخی موارد در مرحله توزیع بلیت، شرکت‌ها تخلفاتی را انجام می‌دهند که مردم ضمن هوشیاری نسبت به این موضوع، می‌توانند تخلفات را به سامانه سازمان هواپیمایی اعلام کنند. 

یازرلو با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشور روزانه در حال نظارت بر فعالیت شرکت‌های هواپیمایی است، گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم در صورت بروز تخلف از سوی شرکت‌ها در مرحله اول خود سازمان هواپیمایی این مسائل را پیگیری کند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *