افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث کاری در استان

15:16 - 06 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۵۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال ۹۳ تعداد 80 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که همگی مرد هستند و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

: مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال ۹۳ تعداد 80 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که همگی مرد هستند و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

به گزارش ، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به آمار حوادث کار در این استان اظهار کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساری با ۱۷ و نوشهر با ۱۰ فوتی بیشترین و شهرهای بهشهر، سوادکوه، رامسر هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است؛ به نحوی که در سال گذشته ۴۰ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و ۱۸ مورد نیز برق گرفتگی است.

عباسی درباره بیشترین ماه هایی که در آنها حادثه رخ داده است به ماه های خرداد و مرداد با ۱۳ مورد و بهمن ماه با ۸ مورد اشاره کرد و افزود: کمترین میزان مرگ در این موضوع مربوط به ماه های فروردین و شهریور، با 2 فوتی در هر کدام بوده و سن ۲۱ تا ۴۰ سال با ۴۵ فوتی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده ۶۴ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، اشاره کرد: 6 نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

عباسی در پایان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *