تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به بخش‌هایی از یمن

8:16 - 03 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۰۲۸
تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به بخش‌هایی از یمن
آمریکا و انگلیس دوباره طی اقدامی متجاوزانه اهدافی در یمن را هدف حمله قرار دادند.

خبرگزاری میزان - آمریکا و انگلیس دور جدیدی از حملات را به مواضع ارتش یمن انجام دادند.

آمریکا و انگلیس، می‎گویند که هشت حمله را با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند انجام داده و آنچه «یک انبار زیرزمینی یمن» و همچنین «سکو‌های پرتاب موشک» خوانده شده را هدف قرار دادند.

بیانیه مشترک آمریکا و انگلیس مدعی شده که این حملات دقیق با هدف مختل کردن و تضعیف توانایی‌هایی است که یمنی‌ها برای تهدید تجارت جهانی و جان دریانوردان استفاده می‌کنند.

 

 

براساس این بیانیه ادعایی، حملات به مواضع ارتش یمن برای این است که این کشور را «به‌خاطر حملات غیرقانونی و غیرقانونی خود به کشتی‌های دریایی و تجاری در دریای سرخ» پاسخگو کند.

یک مقام نظامی یمن، گفت: حملات پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعا و مناطقی در جنوب پایتخت را هدف قرار داد.

به گفته وی، آمریکا و انگلیس همچنین تعز، البیضاء و حجه را هدف قرار دادند. این حملات ممکن است خشن‌ترین حملات به صنعا از زمان آغاز تجاوز به یمن باشد.

یک مقام آمریکایی نیز می‎گوید: حملات آمریکا و انگلیس ترکیبی از حملات هوایی و موشکی بوده است. حملات از سوی نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی و با پشتیبانی غیر عملیاتی چند کشور دیگر انجام شد.

مقام‎های نظامی آمریکایی، اعلام کردند که ارتش این کشور از موشک تاماهاوک و بمباران هوایی برای هدف قرار دادن مواضع یمن استفاده کرد.

یک مقام ارشد نظامی آمریکایی هم گفت: حملات علیه مواضع یمن مشابه دور اول حملات در ۱۱ ژانویه بود. هواپیماهای جنگی ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ در حملات شرکت کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *