کشف گور بی‌نشان بردگان سیاه‌پوست در پایگاه نظامی آمریکا

13:51 - 02 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۹۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشف گور بی‌نشان بردگان سیاه‌پوست در پایگاه نظامی آمریکا
ده‌ها گور بی‌نشان متعلق به سیاه‌پوستان برده آمریکایی در پایگاه نیروی هوایی ارتش آمریکا در ایالت فلوریدا کشف شد.

خبرگزاری میزان - ارتش آمریکا به‎تازگی تایید کرده که ۱۲۱ گور بی‌نشان در یک گورستان سابق سیاه‌پوستان در پایگاه نیروی هوایی این کشور در فلوریدا کشف شده است.

رادیو عمومی آلاباما نتایج مشابهی را در تحقیقات ملی برنده جوایز خود تحت عنوان «هیچ سنگی باز نشده» پوشش داد.

مقام‎های پایگاه هوایی ارتش آمریکا گزارش دادند، یک بررسی باستان‌شناسی که طی دو سال گذشته در پایگاه نیروی هوایی «مک دیل» در تامپا انجام شد، ۵۸ و ۶۳ گور بی‌نشان را شناسایی کرد.

این اقدام نخستین بررسی راداری را از قبرستان بردگان قدیمی «پریوت» به‎عنوان بخشی از تحقیقات تیم خبری برنده جوایز ملی «هیچ سنگی باز نشده: حفظ قبرستان بردگان در آلاباما» انجام داد.

در محل کشف این گور‌های بی‌نشان تعداد انگشت‌شماری سنگ قبر و نشانگر‌های تدفین ساده وجود دارد.

گورستان قدیمی پریویت تنها گورستان بردگان در آلاباما نیست و محققان دانشگاه آلاباما در هانتسویل، می‌گویند تا ۲۰۰ برده در این گورستان درست در جنوب مرز تنسی، دفن شده‌اند.

این تعداد برآورد شده، ۱۰ هزار برده را که گمان می‌رود در نزدیکی هانتسویل دفن شده‌اند، حساب نمی‌کند.

بازگشت به قبرستان بردگان قدیمی پریوت در نورثپورت آلاباما یادآور دیگری از گورهای بی‌نشان و تاریخ سیاه‌پوستان و بردگان در آمریکاست.

رئیس تیم کشف‎کننده این گورهای بی‌نشان می‌گوید: من می‌توانم بگویم که در این زمین ۱.۵ هکتاری ۲۰۰ گور بی‎نشان  وجود دارد و این حداقل آمار است.

در پایگاه نیروی هوایی مک‌ دیل، مرکز تاریخ خلیج تامپا، ارتش آمریکا را در مورد احتمال وجود گورستان سیاه در سال ۲۰۱۹ مطلع کرد و این پایگاه در سال ۲۰۲۱ مراسم یادبودی را برگزار کرد و یک یادبود را در محل به کسانی که در آنجا دفن شده‌اند اختصاص داد.

لورا اندرسون، سخنگوی این پایگاه، گفت: بدیهی است که در گذشته اشتباهی انجام شده است، اما ما با اعضای جامعه خود همکاری می‌کنیم و می‌خواهیم اشتباه را جبران کنیم.

مقامات، می‌گویند که قصد دارند منطقه جست‎وجو را در سال جاری گسترش دهند و به همکاری با جامعه برای تعیین بهترین نحوه مستندسازی این گور‌های بی‌نشان ادامه خواهند داد.

این گورستان در حالی کشف شده که به‎تازگی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، وضعیت وحشتناکی در منطقه جکسون در می‌سی‌سی‌پی در حال رخ دادن است، جایی که ۲۱۵ جسد در گور‌های بی‌نشان پشت یک زندان ایالتی کشف شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *