رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌‌ ثریا؛ ایران قدرتی در حوزه هوافضا

14:46 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۷۵۱
پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌‌ ثریا؛ ایران قدرتی در حوزه هوافضا
کارشناسان می‌گویند که ایران به قدرتی در حوزه هوافضا در سطح بین‌المللی تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ثریا به ارتفاع ۷۵۰ کیلومتری از سطح زمین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.

به گفته کارشناسان، این پرتاب ماهواره رکوردی جدید در زمینه پرتاب‌های فضایی ایران به‌شمار می‌رود.

المیادین درباره این پرتاب نوشت: ایران به سرعت در مسیر پیشرفت در زمینه هوافضا حرکت کرده و علاوه بر این پرتاب، ۲ ماهواره دیگر را هم در سال‌های ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۲ با موفقیت به مدار زمین پرتاب کرده بود.

آی‌اس‌پی تودی، یک وب‌گاه فعال در زمینه تکنولوژی هم در مقاله‌ای با عنوان «پیشرفت‌های ایران در فناوری ماهواره‌ای: یک دستاورد مهم» نوشت: دستاورد اخیر ایران در زمینه فناوری ماهواره‌ای نقطه عطف مهمی در تلاش‌های علمی این کشور است. پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره بومی توسعه‌یافته ثریا توانایی‌های روبه‌رشد ایران در اکتشاف فضایی را به نمایش می‌گذارد.

این پایگاه در ادامه نوشت که ماهواره ثریا توانست در عرض ۱۱ دقیقه به مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین برسد. پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره خود یک دستاورد مهم برای ایران است. هر پرتاب موفقیت‌آمیز تجربیات ارزشمندی را برای دانشمندان و مهندسان ایرانی فراهم کرده و راه را برای پیشرفت‌های بیشتر در فناوری فضایی هموار می‌کند.

تعهد ایران به پیشرفت‌های بیشتر در فناوری ماهواره‌ای مشهود است. ایران می‌خواهد ماهواره‌بر‌های پیشرفته‌ای را برای پرتاب ماهواره‌ها در مدار در ۳۶ هزار کیلومتری زمین استفاده کند و اهداف خود در حوزه اکتشافات فضایی را به نمایش بگذارد.

آی‌اس‌پی تودی همچنین نوشت: نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران پیش از این به نقطه عطف پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران، نور-۱ در آوریل ۲۰۲۰ و نور-۲ در مارس ۲۰۲۲ دست یافته بود. این ماهواره‌ها با استفاده از ماهواره‌بر قاصد که از سوی نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخته شده بود، با موفقیت در مدار قرار گرفتند.

پیشرفت‌های اخیر ایران در فناوری ماهواره‌ای، عزم این کشور برای کشف قلمرو وسیع فضا را برجسته می‌کند. پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ثریا و توسعه ماهواره‌بر‌های پیشرفته نشان‌دهنده حضور روزافزون ایران در جامعه فضایی جهانی است.

این پایگاه در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی برای پرتاب‌های آزمایشی آتی و توسعه مداوم فناوری‌های نوآورانه، ایران آماده است تا در سال‌های آینده گام‌های بزرگ‌تری در زمینه اکتشافات فضایی بردارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *