همکاری قوه قضاییه با نهاد‌های مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود

12:43 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۶۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
همکاری قوه قضاییه با نهاد‌های مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود
مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه گفت: همکاری قوه قضاییه با نهاد‌های مردمی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.

خبرگزاری میزان-نشست مجمع نهاد‌های مردمی همکار با قوه قضاییه به ریاست مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه برگزار شد.

در این نشست که جمعی از نهاد‌های مردمی حضور داشتند، «دستورالعمل نحوه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضاییه» مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

 صادقی مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه در ابتدای این نشست گفت: در این جلسه اول مجمع مقرر شد با عنایت به اتمام مهلت اعتبار نهاد‌های مردمی منتخب جهت حضور در کارگروه ملی مشارکت‌های مردمی با قوه قضاییه نسبت به طی فرآیند انتخاب ۶ عضو از نهاد‌های مردمی همکار اقدام شود.

صادقی افزود: به نمایندگی از طیف‌های مختلف نهاد‌های مردمی در کارگروه موضوع ماده ۱۲ «دستورالعمل نحوه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضاییه» در حال انجام مقدمات لازم برای تشکیل کارگروه ملی مشارکت‌ها هستیم.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌‎های اجتماعی قوه قضاییه ادامه داد: این کارگروه نقش به‌سزایی در اجرای دستورالعمل مشارکت نهاد‌های مردمی می‌تواند داشته باشد که حضور نمایندگانی از دادستانی کل کشور، شورای حل اختلاف، سازمان زندان‌ها، معاونت اجتماعی و پیشگیری و ... می‌تواند منجر به تقویت رویکرد مشارکت نهاد‌های مردمی و تقویت و ارتقا ظرفیت این نهاد‌ها که از اهداف این دستور العمل است، شود.

صادقی همچنین به ماده ۱۱ این دستورالعمل اشاره کرد و گفت: در ماده ۱۱ دستورالعمل به تشکیل یک کارگروه که متشکل از نمایندگان قوه قضاییه و نهاد‌های مردمی است اشاره شده است. در این ماده مقرر و مصوب شده که ۶ نهاد مردمی که در سطح ملی فعالیت می‌کنند به نمایندگی از دیگر نهاد‌های مردمی حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: از بین نهاد‌های مردمی که عضو سامانه مشارکت ما هستند و ثبت‌نام کردند و صلاحیتشان به طرق مختلف برای قوه قضاییه محرز شده دعوت کردیم تا اعضای جدید منتخب حاضر در کارگروه ملی این دستورالعمل را انتخاب و معرفی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *