۶۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در استان سیستان و بلوچستان آزاد شدند

9:26 - 30 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۴۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در استان سیستان و بلوچستان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۲ نفر با رقم بدهی ۳ میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان با کمک ستادیه دیه و کمک‌های مردمی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در نشست شورای قضایی استان که صبح امروز با حضور معاون قضایی قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین رحیمی در سالن شهید بهشتی برگزار شد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۲ نفر با رقم بدهی ۳ میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان با کمک ستادیه دیه و کمک‌های مردمی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: در سال گذشته نیز ۶۹ نفر با رقم ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌های مالی آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: در سال گذشته با تلاش شورای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و همیاران صلح بیش از ۷۰ پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

وی ادامه داد: برای بیش از ۱۰۰۰ نفر ابلاغ همیاران صلح صادر شده است که کمک قابل توجهی در امر صلح و سازش در استان  کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۶۰۰ مجازات جایگزین حبس صادر شده است که نسبت به سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: ۹۲ درصد ابلاغیه‌ها بصورت تماما الکترونیکی صادر شده است و در استان ما بدلیل اینکه برخی افراد فاقد شناسنامه هستند برخی ابلاغیه‌ها باید به روش سنتی ارسال شود.

وی ادامه داد: در استفاده از سامانه‌های الکترونیکی استان ما در کشور پیشتاز است

رئیس کل دادگستری استانوچستان افزود:۸۹ درصد دادرسی‌ها بصورت الکترونیکی و ۶۴۰ پابند الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: بازدید قضات از زندان هفته‌ای یکبار صورت می‌گیرد و در سال جاری ۲۲۰۰ بازدید موثر از زندان صورت گرفته و به مشکلات مددجویان رسیدگی شده است.

حجت الاسلام مصطفوی نیا افزود: در سال گذشته ۱۴۰۶ مورد عفو مناسبتی صادر و در سال جاری نیز این میزان به ۱۰۲ مورد رسیده است.

وی افزود: با تمام محرومیت‌ها با تلاشی که همکاران قضائی و اداری در استان داشتند ۹۴ هزار پرونده رسوبی در استان به ۳۴ هزار تقلیل پیدا کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *