گفت‌وگو|

چرا تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ «افتضاح» بازی کرد؟

1:50 - 30 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۴۱۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
چرا تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ «افتضاح» بازی کرد؟
کارشناس فوتبال گفت: شیوه بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ‌کنگ افتضاح بود و زنگ خطر را به صدا درآورد.

محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ترکیب و ارنجی که امیر قلعه‌نویی در زمین گذاشته بود اصلاً آرایش خوبی نبود و هیچ کدام از ملی‌پوشان در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر نشدند. برای من سوال پیش آمد که چرا بازیکنان‌مان در تمامی لحظات دیدار با هنگ‌کنگ دور از انتظار بازی کردند؟ مشخص نشد از لحاظ روحی و روانی مشکل داشتند یا خسته بودند. در مجموع اشتباهات فردی بچه‌ها در تمامی پست‌ها بالا بود و بسیار بد بازی کردند. ضمناً هیچ کدام از مدافعان چیدمان خوبی نداشتند و قلعه‌نویی باید فکری به حال خط دفاعی تیم ملی بکند.

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: به نظرم تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ با غرور بالا بازی کرد و تیم مقابل را که چند ماه قبل در تهران ۴ بر صفر شکست داده بود، دست کم گرفت. کادر فنی هنگ‌کنگ به خوبی توانسته بود تیم ملی را آنالیز کند، نقاط قوت را کاملاً بسته بود و همه بازیکنان ایران خوب پرس کرد. بازیکنان هنگ‌کنگ بسیار دونده بودند و مهره‌های کلیدی تیم ملی ایران را مهار کردند.

وی در مورد تنها گل بازی توسط مهدی قایدی افزود: بازیکن بازی‌ساز در وسط زمین حضور نداشت و توپ رسانی به خط حمله خوب انجام نشد. مهدی طارمی که همیشه موقعیت خلق می‌کرد و حریف مقابل را از پیش رو برمی‌داشت اصلاً روز خوبی را سپری نکرد. تیم ملی به خاطر هوش و خلاقیت قایدی به گل دست یافت و در این دیدار تیم ملی آنچنان موقعیت گل نداشت.

نوری با اشاره به اینکه روش بازی تیم ملی زیاد مناسب نبود، خاطرنشان کرد: شیوه بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ‌کنگ افتضاح بود و زنگ خطر را به صدا درآورد. اگر تیم ملی در مراحل حذفی هم این گونه بازی کند کارش مقابل کره‌جنوبی و ژاپن سخت می‌شود. با این روش بازی کردن تیم ملی نمی‌تواند به جمع ۴ تیم آسیا راه پیدا کند. 

انتهای پیام/



بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
0
0
اگر قایدی نبود ایران صعود نمی کرد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *