امیرعبداللهیان: مبارزه قاطع با گروه‌های تروریستی مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه است

13:56 - 28 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۲۸۵
امیرعبداللهیان: مبارزه قاطع با گروه‌های تروریستی مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه است
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود گفت که مبارزه مشترک و قاطع با گروه‌های تروریستی مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه و هاکان فیدان، همتای ترکیه‌ای وی به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

هاکان فیدان در این گفت‌وگوی تلفنی با با اشاره به برخی حواث روزهای اخیر، حفظ و‌ تقویت مناسبات برادارانه میان کشورهای منطقه را ضروری دانست.

امیرعبداللهیان نیز با تاکید بر رویکرد تغییرناپذیر دولت ایران درباره گسترش مناسبات با کشورهای همسایه با هدف تامین منافع مردم منطقه اظهار داشت: امنیت کشورهای منطقه به هم پیوند خورده و مبارزه مشترک و قاطع با گروه‎های تروریستی مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه است.

در این گفت‎وگو، وزیر خارجه ترکیه بر آمادگی کشورش برای میزبانی از رئیس جمهور ایران در آینده نزدیک با هدف برگزاری هشتمین نشست شورای عالی روابط دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نیز با یادآوری عزم راسخ دولت ایران برای پیشبرد مناسبات با ترکیه ابرار امیدواری کرد که سفررئیس جمهور به آنکارا در آینده نزدیک نقش موثری در افزایش روابط به‌ویژه در بعد اقتصادی و تجاری و ارتقاء امنیت منطقه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *