رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: همواره از گفت‌وگو‌های صلح باکو و ایروان حمایت می‌کنیم

9:13 - 28 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۲۳۳
امیرعبداللهیان: همواره از گفت‌وگو‌های صلح باکو و ایروان حمایت می‌کنیم
وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس جمهور ارمنستان در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد داووس گفت که ایران همواره از گفت‌وگو‌های صلح باکو و ایروان حمایت کرده و می‌کند.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس داووس با واهاگن خاچاطوریان، رئیس جمهور ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سفیر اخیر خود به ارمنستان و دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه و دبیر شورای امنیت ملی این کشور گفت: ارمنستان در سیاست همسایگی ایران جایگاه مهمی دارد.  

امیرعبداللهیان با اشاره به روابط قوی دو ملت یادآور شد: ارزیابی ما این است که روابط دو کشور در حال پیشرفت است و تقویت این روابط تامین کننده منافع دو ملت است.  

وزیر امور خارجه حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت، همواره از گفت‌وگو‌های صلح باکو و ایروان حمایت کرده و می‌کنیم و معتقدیم که باید از طریق راه حل‌های منطقه‌ای به ثبات در منطقه برسیم.  

وی بر اهمیت بازماندن مسیر‌های مواصلاتی تاریخی در روند تحولات قفقاز و عدم تغییرات ژئوپلیتیکی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از ارمنستان به‌عنوان همسایه خوب ایران گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ارمنستان نداریم.

رییس جمهور ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از روابط دوستانه و سازنده دو کشور، به پیوند‌های تاریخی میان دو ملت و آثار و نقش مثبت آن در گسترش روابط دوستانه و همکاری‌های دوجانبه تهران و ایروان اشاره کرد و گفت: ما باید این دوستی‌ها را به نسل‌های آینده دو کشور منتقل کنیم.  

خاچاطوریان تقویت همکاری‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دو کشور را خواستار شد و همچنین تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت را حائز اهمیت دانست.

وی از حمایت ایران از روند صلح و ثبات و استقرار در قفقاز قدردانی کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ارمنستان ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *