پوتین: کی‌یف با ادامه جنگ متحمل ضربه جبران‌ناپذیری می‌شود

13:53 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۱۳۱
پوتین: کی‌یف با ادامه جنگ متحمل ضربه جبران‌ناپذیری می‌شود
رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی به کی‌یف نسبت به ادامه جنگ هشدار داد.

خبرگزاری میزان - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که دولت اوکراین در صورت ادامه الگوی جنگ ممکن است ضربه جبران‌ناپذیری متحمل شود.

پوتین اظهارات خود را یک روز پس از موافقت سوئیس برای میزبانی نشست جهانی به درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بیان کرد.

پوتین فرمول‌های صلح را که در غرب و اوکراین مورد بحث قرار می‌گیرد و آنچه را که «خواسته‌های بازدارنده» آن‌ها می‌خواند، رد کرد. 

وی تاکید کرد: اکنون به‌طور کامل واضح است که نه تنها ضد حمله اوکراین شکست خورد، بلکه ابتکار عمل در دست نیرو‌های مسلح روسیه است. اگر این روند ادامه یابد، دولت اوکراین ممکن است ضربه جبران‌ناپذیر و بسیار جدی را متحمل شود.

زلنسکی: غرب فشار بر مسکو را افزایش دهد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جریان مجمع جهانی اقتصاد در داووس تایید کرد که نمی‌خواهد جنگ در کشورش به یک درگیری غیرفعال (توقف درگیری بدون دستیابی به صلح) تبدیل شود. 

او گفت: هر گونه درگیری غیرفعالی در نهایت دوباره شعله‌ور خواهد شد.

زلنسکی، اما اعتراف کرد که هر چندین بار از او درباره احتمال آغاز مذاکرات با روسیه سوال شده است.

او بار دیگر از سران غربی شد خواست که تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش دهند و از درخواست‌های آن‌ها از کی‌یف برای کاهش تنش انتقاد کرد. 

غرب آموزش نظامیان اوکراینی را افزایش می‌دهد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکا در حال افزایش تلاش خود برای آموزش اعضای نیرو‌های مسلح اوکراین است.

سالیوان گفت: ما و متحدانمان به همراهی آن‌ها (اوکراین) ادامه خواهیم داد. ما در حال گسترش آموزش برای نظامیان اوکراینی هستیم. ما در تلاش هستیم تا حمایت دوحزبی را از منابع لازم برای تامین تسلیحات مورد نیاز اوکراین تامین کنیم. 

او در ادامه گفت: ما در حال تقویت پایگاه صنعتی نظامی خود هستیم و در عین حال تلاش می‌کنیم دسترسی روسیه به ورودی‌های حیاتی که برای انجام همین کار نیاز دارد، مسدود کنیم. 

دکترین نظامی جدید بلاروس برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای 

وزیر دفاع بلاروس گفت که دکترین نظامی جدیدی از سوی دولت، که برای اولین بار استفاده از تسلیحات هسته‌ای را پیش‌بینی می‌کند، تنظیم خواهد شد. 

ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس در نشست شورای امنیت بلاروس گفت: ما به وضوح دیدگاه بلاروس را در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی مستقر در خاک خود اعلام می‌کنیم.

تلاش اروپا برای منصرف کردن مجارستان از وتوی بسته کمک به اوکراین

اورسولا فون درلاین، دبیرکل اتحادیه اروپا گفت که مطمئن است مجارستان را از وتوی بسته کمکی ۵۰ میلیارد یورویی (۵۴ میلیارد دلاری) به اوکراین طی نشست دو هفته بعد منصرف می‌کند.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در ماه دسامبر از امضای بسته کمک به اوکراین برای چهار سال آینده خودداری کرد.

حملات موشکی و پهپادی اوکراین به بلگورود

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود روسیه گفت که هفت پهپاد بر فراز این منطقه سرنگون شده است.

وزارت دفاع روسیه هم از رهگیری و انهدام چهار راکت RM-۷۰ Vampire MLRS در منطقه بلگورود خبر داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *