رایزنی مشاور ارشد وزیر امور خارجه با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن

17:23 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۵۸
رایزنی مشاور ارشد وزیر امور خارجه با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن
شماور وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفت‌وگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بر آمادگی ایران برای کمک به پیشرفت مذاکرات صلح یمن تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با گروندبرگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت‌وگو کرد

در تماس ویدیویی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی، آخرین تحولات در پرونده صلح یمن مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت.

 در این مذاکرات، طرفین آخرین تحولات منطقه‎ای را بررسی و ابراز امیدواری کردند پیشرفت‎های حاصل شده در پرونده صلح یمن به نتایج نهایی برسد.

در این رایزنی، خاجی خواستار توقف جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد: عموم موضوعات منطقه‎ای و بین‌المللی متاثر از موضوع فلسطین است. کشورهایی که از ما می خواهند خویشتن‌داری کنیم، خود در حال تامین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و مدیریت جنگ هستند و این امر باعث شده این ‌رژیم به جنایات خود ادامه دهد.

 مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی همچنین از پیشرفت‌های حاصله در فرایند مذاکرات صلح یمن‌ استقبال کرده و آمادگی ایران جهت کمک به پیشرفت این روند را اعلام کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *