سانسور فلسطین در انگلیس؛ از مدارس تا محل کار

15:18 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سانسور فلسطین در انگلیس؛ از مدارس تا محل کار
جدیدترین گزارش تحلیلی نشان‌دهنده ماهیت اسلام‌هراسانه سانسور در انگلیس است.

خبرگزاری میزان – جدیدترین تحلیل CAGE International نشان‌دهنده افزایش قابل تامل روند پرونده‌سازی، تعقیب و دستگیری صد‌ها دانش‌آموز، دانشجو و کارمند در انگلیس از سوی نهاد‌های قضایی و امنیتی به اتهام مخالفت با سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین است.

به گزارش «cage»، تعداد پرونده‌های مربوط به افزایش فشار و سرکوب گسترده فعالیت‌های حمایتی از فلسطین ۴۴۵ رشد داشته است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که دست‌کم در پنج مورد روند سرکوب و سانسور حامیان و فعالیت‌های حمایتی از فلسطین بر کودکان تاثیر نامطلوب گذاشته است.

گزارش تحلیلی مذکور تاکید دارد که شواهد متعددی درباره حمله هماهنگ از سوی احزاب و گروه‌های جناح راست، رسانه‌های جریان اصلی، سیاستمداران و گروه‌های لابی‌گر به حامیان و اقدام‌های حمایت از فلسطین وجود دارد و این امر نشان‌دهنده تهاجم گسترده به آزادی بیان براساس ماده ۱۰ و حق حفظ حریم خصوصی طبق ماده ۸ ECHR است.

گزارش CAGE International تاکتیک‌های تهاجمی مختلفی را که در سرکوب همبستگی با فلسطین در انگلیس به‌کار می‌رود، اینگونه تشریح می‌کند:

-حذف اجباری نماد‌ها یا لباس فلسطینی در مدارس و محل کار؛
- نگهداری دانش‌آموزان در اتاق‌های انزوا و اعمال تعلیق و محرومیت؛
- برخورد انضباطی با والدین و دانش آموزان؛
- تحقیقات کیفری، تعلیق و خاتمه فوری در محل کار؛
- سوءاستفاده از اختیارات ضد تروریسم در جریان اعتراض‌ها و تجمع‌ها در حمایت و اعلام همبستگی با فلسطین.

یافته‌های این گزارش نیز به شرح زیر هستند:
- پاسخ تهاجمی و اقتدارگرایانه دولت در مواجهه با فعالیت‌های قانونی در حمایت از فلسطین؛
- استاندارد دوگانه نگران‌کننده در مقایسه با واکنش‌های دولت به دیگر درگیری‌ها مانند جنگ اوکراین که ریاکاری را در فضا‌های عمومی، مدارس و محل‌های کار آشکار می‌کند؛
- ماهیت اسلام‌هراسی سانسور در انگلیس با ۲۰۹ مورد مربوط به مسلمانان از ۲۱۴ مورد مربوط ثبت شده؛
- وجود یک الگوی ثابت در سراسر شهر‌های انگلیس از نیوکاسل تا پورتسموث.

یک دانشجوی فلسطینی که به دلیل پوشیدن لباس فلسطینی از کلاس اخراج شد، در این باره می‌گوید: حقوق ما به‌عنوان مسلمانان در انگلیس همیشه نقض می‌شود، ما فقط می‌خواهیم با ما مانند هر فرد دیگری در انگلیس رفتار شود.

ویلیام معلمی که به دلیل اعلام حمایت خود از فلسطین، شغل خود را از دست داد، گفت: این مسئله که مدرسه اصلا به یک نسل‌کشی واقعی فکر نمی‌کند، واقعا روح من را آزار می‌دهد؛ مدارس انگلیس باید از ادعای بی‌طرفی دست بردارند؛ ما باید سانسور مسلمانان را متوقف کنیم.

مادر یک کودک فلسطینی ۸ ساله که به دلیل پوشیدن نشان فلسطین روی ژاکت خود از مدرسه اخراج شد، می‌گوید: کودک من از این تجربه آسیب دیده است؛ او خواب و اعتماد به نفس خود را از دست داده است؛ ما فراتر از حد تصور شوکه شدیم؛ به ما در مورد تنوع فرهنگی و مذهبی به‌عنوان ارزش‌های انگلیسی گفته می‌شود، اما تنها چیزی که دیده‌ایم یک استاندارد دوگانه است.

یکی از مقام‌های CAGE International گفت: سرکوبی که مردم انگلیس به دلیل همبستگی با فلسطین با آن روبه‌رو می‌شوند، بازتابی از اسلام‌هراسی، نژادپرستی و تبعیض ضد فلسطینی است که در بخش‌هایی از جامعه و دولت رایج است؛ ما شاهد سطوح بالایی از سرکوب همبستگی با فلسطین هستیم؛ کارفرمایان، معلمان و پلیس براساس تعصبات و سطوح نگران‌کننده‌ای از عدم تحمل غیرمنطقی عمل می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: محیط خصمانه‌ای که توسط دولت ایجاد شده است، مشوق مجازات‌های سختی است که پلیس، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، دولت‌های محلی و همچنین کارفرمایان علیه حامیان فلسطینی یا افرادی که با فلسطین ابزار همدلی می‌کنند، اعمال می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *