کتاب «شبهات زن در نهج‌البلاغه و پاسخ به آن‌ها» منتشر شد

11:22 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۸۵۵
کتاب «شبهات زن در نهج‌البلاغه و پاسخ به آن‌ها» منتشر شد
«شبهات زن در نهج‌البلاغه و پاسخ به آن‌ها» با همکاری جمعی از پژوهشگران حوزوی تألیف و از انتشارات نشر بین‌الملل روانه بازار شد.

خبرگزاری میزان -بررسی جایگاه زن در اندیشه امام علی (ع)، مستلزم گردآوری تمام سخنان و قضایای تاریخی آن حضرت در این‌‏باره و آگاهی گسترده از وضعیت تاریخی و اجتماعی آن دوران و مطالعه گسترده دیگر نصوص دینی است. در این میان سیره رفتاری آن حضرت نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ چنان که رفتار‌های گزارش شده از امام (ع)، هرگز دلالتی بر نقص و تحقیر بانوان ندارد؛ بلکه همواره گویای تکریم و بزرگداشت آنان است.

‌کتاب «شبهات زن در نهج‌البلاغه و پاسخ به آن‌ها» که با همکاری پژوهشگران مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علی‌ها تألیف شده است، پس از مقدمه‌ای در حدود ۳۰ صفحه که از ویژگی‌های شخصیتی زن، زن در قرآن، زن در روایات و سیره عملی امیرمؤمنان در برخورد با زنان بحث می‌کند، به سیزده شبهه در مورد فرمایشات منسوب به امیرالمؤمنین در مورد زنان پاسخ می‌دهد. این شبهات عبارتند از: نقص ایمان در زنان، نقص بهره مالی زنان، نقص عقل در زنان، تحذیر از زنان و نهی اطلاعت از آنان، سفارش به دوری از زنان و کم‌اعتنایی به آنان، نهی از مشورت با زنان، سلب حق تصرف زنان در امور غیر خودشان، شر بودن زن، زنان و فساد در دنیا، عقرب بودن زن، بهترین ویژگی‌های زنان و بدترین ویژگی‌های مردان، کفر بودن غیرت زن، حبس زنان و بازداشتن آنان از معاشرت.

«شبهات زن در نهج‌البلاغه و پاسخ به آن‌ها»، تألیف پژوهشگران مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری، در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ۲۰۹ صفحه، به‌تازگی از شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *