رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس‌کل دادگستری سمنان از محل حادثه شهرک صنعتی ایوانکی بازدید کرد

18:25 - 25 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۷۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری سمنان از محل حادثه شهرک صنعتی ایوانکی بازدید کرد
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از یک واحد تولید محصولات شیمیایی مستقر در شهرک صنعتی ایوانکی جهت بررسی علت وقوع انفجار در آن، بازدید و دستورات قانونی لازم را برای تعیین علت حادثه صادر کرد.

خبرگزاری میزان - محمدجعفر عبدالهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان، گفت: متأسفانه بامداد روز گذشته حوالی ساعت ۵ صبح بر اثر وقوع انفجار در شرکت آرمان‌ صنعت پویش کیمیا واقع در شهرک صنعتی ایوانکی، ۲ نفر جان باختند و ۳ نفر هم مصدوم شدند. 
 
وی اظهار کرد: به‌محض اطلاع از وقوع حادثه به رئیس دادگاه عمومی بخش ایوانکی دستور داده شد، ضمن بازدید میدانی و بررسی علل وقوع حادثه، برای حفظ جان اشخاص باقی‌مانده در محل و جلوگیری از وقوع انفجار‌های بیشتر که به آسیب به واحد‌های تولیدی دیگر و وقوع حوادث احتمالی بعدی منجر شود، ورود کند. 
 
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در ادامه، افزود: متاسفانه مجموعه سوله‌ها، تجهیزات و ادوات این شرکت بر اثر انفجار تخریب یا بلااستفاده شده و دستورات قانونی لازم جهت تشخیص علت وقوع حادثه صادر شد.

رئیس‌کل دادگستری سمنان پس از بازدید و ارشاد قضایی متصدیان واحد‌های تولیدی مجاور که در اثر وقوع انفجار آسیب دیدند، خاطرنشان کرد: ایمنی موضوع بسیار مهمی است که به‌دفعات مورد مطالبه دادگستری استان از دستگاه‌های متولی بوده و باید نظارت‌های مثمرثمر افزایش یافته و سهل‌انگاری در انجام تکالیف منجر به وقوع حوادث و آسیب نشود.

عبداللهی در بخشی دیگر گفت: ۲ نفر از مصدومان به صورت سرپایی از بیمارستان مرخص و یک نفر دیگر در حال درمان است. 

در این بازدید دادستان مرکز استان، رئیس دادگاه عمومی بخش ایوانکی، مدیران استانی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی و مسئولان اجرایی و انتظامی مرتبط در این حوزه قضایی نیز رئیس‌کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند. 
 رئیس کل دادگستری سمنان از محل انفجار در یک واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایوانکی بازدید کردرئیس کل دادگستری سمنان از محل انفجار در یک واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایوانکی بازدید کرد

رئیس کل دادگستری سمنان از محل انفجار در یک واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایوانکی بازدید کرد

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *