رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادامه روند مرگبار عبور پناهجویان از کانال مانش

14:18 - 24 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۵۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ادامه روند مرگبار عبور پناهجویان از کانال مانش
عبور مرگبار پناهجویان از کانال مانش همچنان ادامه دارد و به‎تازگی شماری دیگر از پناهجویان در این کانال جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های دریانوردی فرانسه، می‎گویند که به‎تازگی ۴ مهاجر در کانال مانش جان خود را از دست داده‎اند.

علاوه بر این یک مهاجر دیگر پس از تلاش برای رسیدن از شمال فرانسه به انگلیس با وجود سرمای شدید و یخبندان پیدا شد، اما در وضعیت وخیمی قرار دارد.

اداره دریایی فرانسه، گزارش داده که این گروه در حال تلاش برای رسیدن به یک کشتی بودند که قایق کوچک آن‌ها با مشکل مواجه شد.

یک مقام فرانسوی، می‎گوید: ما ۴ مهاجر داریم که جان خود را از دست داده‌اند و یک مهاجر با وضعیت وخیم در بیمارستان بستری شده است.

خبرگزاری فرانسه، گزارش داده که مهاجران در تلاش برای عبور از کانال مانش بودند که در آب‌های سرد به یک کشتی برسند.

یک کشتی یدک‌کش در حال گشت‌زنی در ساحل به کمک این مهاجران رفته، اما اجساد آن‌ها را پیدا کرد.

این اولین حادثه گزارش شده درباره مرگ مهاجران در کانال مانش در سال ۲۰۲۴ است.

طولانی‌ترین دوره بدون عبور قایق از کانال کانش

نخستین مهاجرانی که امسال از کانال مانش به انگلیس عبور کردند، شنبه گذشته و پس از ۲۷ روز بدون عبور مهاجران از این کانال به انگلیس، ثبت شدند.

این بازه‎ زمانی ۲۷ روزه طولانی‌ترین دوره بدون عبور قایق‌های کوچک پناهجویان به انگلیس از کانال مانش به مدت بیش از ۵ سال به شمار می‌رود.

آخرین آمار نشان می‌دهد که نزدیک به ۳۰۰ مهاجر در ماه دسامبر گذشته و همان روزی که یک نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در کانال مانش جان خود را از دست داد، وارد انگلیس شدند.

براساس آمار وزارت کشور انگلیس، حدود ۲۹۲ نفر در آخرین عبور سال ۲۰۲۳ با ۷ قایق از این گذرگاه عبور کردند.

کاهش عبور از کانال مانش در سال ۲۰۲۳

آمار وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۹ هزار نفر با عبور از کانال مانش وارد انگلیس شده‌اند که این رقم برای سال پیش از آن ۴۵ هزار نفر بوده است.

سیاست‌های سختگیرانه دولت انگلیس

کاهش عبور پناهجویان از کانال مانش پس از آن صورت می‌گیرد که دولت انگلیس به نخست وزیری ریشی سوناک، با اجرای سیاست «قایق‌ها را متوقف کنید»، محدودیت‌هایی شدید را برای پناهجویان در مرز‌های این کشور اعمال کرد.

جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در پی مرگ یک پناهجو در کانال مانش در ماه دسامبر گذشته، مرگ این پناهجو را «یادآوری وحشتناک از وحشیگری قاچاقچیان انسان» عنوان کرد.

کلورلی، گفت: امسال از عبور حدود ۲۵ هزار نفر از کانال مانش جلوگیری شد، اما ما باید به این سیاست خود ادامه دهیم؛ از همه کسانی که در امداد و نجات نقش داشتند تشکر می‌کنم؛ هر قایق متوقف شده یک زندگی بالقوه نجات‎یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *