توسعه همکاری صنعتی ایران با ایتالیا

14:17 - 06 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۵۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر صنعت، معدن وتجارت از توسعه همکاری ایران خصوصا در بخش صنعت با ایتالیا خبر داد.

: وزیر صنعت، معدن وتجارت از توسعه همکاری ایران خصوصا در بخش صنعت با ایتالیا خبر داد.

به گزارش میزان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد رضا نعمت زاده  طی دیدار با وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه های خاکی و و دریایی جمهوری ایتالیا ؛ با بیان این مطلب، افزود : سابقه همکاری‌های شرکت‌های ایتالیایی در زمینه های مختلف همچون نفت، گاز ، پتروشیمی، انرژی و... با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و خرسندیم که این گونه روابط را تجدید و گسترش دهیم.

وی گفت: ایران به عنوان کشوری که در حال صنعتی شدن است تمایل دارد از تجارب کشورهای صنعتی استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به الزام دولت مبنی بر نصب فیلترهای مخصوص برای خودروهای دیزلی گفت: می توانیم با شرکتها ی ایتالیایی در این زمینه و سایر بخش های صنعت خودرو همکاری داشته باشیم.

نعمت زاده همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه« تولید کاتالیست های مناسب خودرو » و « طراحی و ساخت موتور خودرو با حداقل مصرف سوخت و آلایندگی » آمادگی سرمایه گذاری مشترک با شرکتهای ایتالیایی در این خصوص را داریم.

وی در ادامه یادآور شد : ما در کشورمان یک مرکزتحقیقات و طراحی موتور خودرو داریم که مجهز به تجهیزات پیشرفته است و با توافقات بعمل آمده از نظرات متخصصین ایتالیا بهره خواهد گرفت.

 نعمت زاده در ادامه با اشاره به اینکه تلاش می کنیم در زمینه محیط زیست از رویه های پذیرفته شده جهانی پیروی کنیم ، افزود : ما در تمامی استانهای کشورمان در هر اداره صنعت، معدن وتجارت واحد HSEو محیط زیست مستقر بوده که جدای از ساختار سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می کنند.

وی در توضیح این مطلب ، افزود : در واحدهای HSE علاوه برنظارت بر فعالیتهای صنعتی ،معدنی ومسایل فنی و تکنولوژیکی در رابطه با سرمایه گذاریهای جدید صنعتی ومعدنی نظارت زیست محیطی بطور کامل صورت می گیرد.

 نعمت زاده در بخش دیگریی از سخنان خود گفت: هم اکنون تولید تمام خودروهای کشور با سوخت یورو 4 صورت می گیرد و تلاش داریم به سمت یورو 5 و 6 برویم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکیدبراینکه تمامی کارشناسان صنعتی ومعدنی ملزم براستفاده از کارگاههای آموزشی و سمینارهای تخصصی زیست محیطی می باشند، افزود : ازهمکاریهای متقابل با کشور ایتاالیا در این زمینه ها استقبال می کنیم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون تراز تجاری ایران و ایتالیا بخاطر مسایل تحریم از 6 و 7 میلیارد دلار به 1.5 میلیارد دلار رسیده و این موضوع بطور قطع به ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا بعنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپایی تلقی می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *