رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک محکوم به قصاص در بخش خزل استان همدان با گذشت اولیای دم آزاد شد

11:06 - 23 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۲۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک محکوم به قصاص در بخش خزل استان همدان با گذشت اولیای دم آزاد شد
رئیس حوزه قضایی خزل استان همدان گفت: در هفته اخیر با پیگیری‌های انجام شده اولیای دم یک پرونده از حق خود در اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

خبرگزاری میزان_ احمد رضایی از سازش در یک پرونده قصاص در حوزه قضایی خزل خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳ پرونده قصاص با گذشت اولیای دم در این حوزه قضایی ختم به مصالحه شد.

وی افزود: این مهم حاصل تلاش کارکنان دستگاه قضایی برای ایجاد صلح و سازش و ترویج فرهنگ زیبای بخشش در جامعه است.

رئیس حوزه قضایی خزل در ادامه با اشاره به بخش کوچکی از اقدامات انجام گرفته در حمایت از حقوق عامه در این حوزه قضایی، گفت: به تازگی و به پیشنهاد این مرجع قضایی گروهی متشکل از تعدادی از مسئولان و خیران نیک اندیش بخش خزل برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در سطح روستا‌های محروم تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با وجود آن که مدت زیادی از ایجاد این گروه نگذشته، تاکنون با جمع آوری کمک‌های مردمی، خوشبختانه ۴۰۰ عدد کاپشن تهیه و بین دانش‌آموزان مناطق محروم در حال توزیع است و تهیه کتاب‌های کمک آموزشی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر کمک‌های این گروه خیر است.

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر با دستور قضایی برای بخشی از مسیر پرخطر فیروزان ـ نهاوند گاردریل بتنی نصب شده است، عنوان کرد: اقدامات قضایی لازم برای نصب تیر برق جهت سهولت برق‌رسانی به روستا‌های محروم فیروزان و همچنین رفع معارض درباره پست برق نهاوند با ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی این حوزه قضایی انجام شده است.

رئیس حوزه قضایی بخش خزل در ادامه با بیان اینکه هیج لذتی بالاتر از عفو و گذشت نیست، یادآور شد: با رایزنی‌های انجام گرفته تنها درباره یک پرونده، شاکی از ۱۵ میلیارد تومان از طلب خود گذشت کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *