صادرات پوست خام با عنوان چرم طبیعی/ افزایش قیمت و کمبود چسب مشکل اصلی تولیدکنندگان

11:16 - 26 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۴۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی، چرم مصنوعی و لوازم کفش گفت: برخی افراد پوست خام را وکیوم کرده و به عنوان چرم طبیعی به سایر کشور‌ها صادر می‌کنند و پس از مدتی با قیمت چند برابر به عنوان چرم طبیعی وارد کشور می‌شود.

صادرات پوست خام با عنوان چرم طبیعی/ افزایش قیمت و کمبود چسبسعید حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد با بیان اینکه قیمت چسب طی چندماه اخیر با افزایش زیادی مواجه شده است، اظهار کرد: طی حدود ۵ ماه اخیر به دلایل مختلف علی‌رغم پرداخت پول، تولیدکننده استون از تحویل این ماده خودداری کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی، چرم مصنوعی و لوازم کفش با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که توسط کارگروه پوشاک صورت گرفت موفق شدیم طی دو هفته گذشته دو کانتیر استون تحویل بگیریم و قیمت چسب را که به ۱۷۰ هزار تومان رسیده بود به ۹۰ هزار تومان کاهش دهیم.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن پایان سال برای تولید کیف و کفش نیازمند چسب هستیم و خواسته ما این است که در اولویت قرار بگیریم.

حیاتی با اشاره به صادرات پوست خام به نام چرم طبیعی تصریح کرد: برخی افراد پوست خام را وکیوم کرده و به عنوان چرم طبیعی به سایر کشور‌ها صادر می‌کنند و پس از مدتی با قیمت چند برابر به عنوان چرم طبیعی وارد کشور می‌شود، از مسئولان انتظار داریم جلوی این گونه صادرات را که به ضرر کشور است بگیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی، چرم مصنوعی و لوازم کفش با بیان اینکه در تامین چرم مصنوعی با مشکل مواجه هستیم، گفت: تعدادی کارخانه چرم مصنوعی در کشور وجود دارد اما، پاسخگوی تقاضای موجود نیست و ناچار باید در این بخش واردات صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این بخش نیازمند واردات باکیفیت چرم مصنوعی هستیم تا برای صادرات محصولات خود دچار مشکل نشویم و بازار خود را از دست ندهیم.

حیاتی با بیان اینکه واردات سی کی دی با افزایش قیمت ارز کاهش یافته است، افزود: بخشی از یراق آلات کفش و کیف به دلیل اینکه منشاء ارز آن مشخص نشده در گمرکات باقی مانده که امیدواریم گمرک در زمینه ترخیص آن‌ها همکاری کند.


برچسب ها: ارز صادرات عید چرم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *