نخستین آزادکار المپیکی ایران مشخص شد/ عموزاد در حوالی پاریس

0:45 - 22 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۱۷۹
نخستین آزادکار المپیکی ایران مشخص شد/ عموزاد در حوالی پاریس
با پایان رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام اوپن زاگرب، حضور نخستین نماینده ایران در بازی‌های المپیک قطعی شد.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۳۴ روز‌های ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه در کشور کرواسی برگزار شد و در پایان تیم ایران که در ۶ وزن این مسابقات شرکت کرده بود، به عنوان نایب قهرمانی رسید.

در پایان این مسابقات، تیم ایران توسط محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره، عباس ابراهیم زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم پور در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در همین راستا امیرحسین زارع، قهرمان جهان و امیررضا معصومی در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که در پایان زارع با نتیجه ۵ بر صفر از سد معصومی گذشت و ضمن کسب مدال طلا، بر اساس چرخه انتخابی، ملی‌پوش ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ لقب گرفت.

از سوی دیگر رحمان عموزاد دیگر نماینده کشورمان نیز موفق به کسب مدال طلای وزن ۶۵ کیلوگرم شد تا تنها یک گام دیگر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک فاصله داشته باشد. بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی اگر عموزاد در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شود حضورش در المپیک پاریس قطعی خواهد شد.

بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی، با توجه به کسب سهمیه المپیک توسط رحمان عموزاد، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

- نفر اول رقابت‌های قهرمانی کشور به همراه عموزاد به یک تورنمنت بین المللی خارجی اعزام و با توجه به عملکرد فنی و نتایج آن‌ها کادر فنی نفر اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا را مشخص خواهد کرد.

- در صورتی که عموزاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شود، ملی‌پوش این وزن در بازی‌های المپیک پاریس خواهد بود.

گفتنی است رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی اوپن زاگرب و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی از ظهر امروز (جمعه) به وقت ایران برگزار می‌شود که ایران در این تورنمنت ۴ نماینده خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *