گفت‌وگو|

مرادی: وضعیت مالی قهرمانان پارالمپیک زیاد جالب نیست/ حمایت‌ها نسبت به قبل کمتر شده

7:45 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۱۲۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مرادی: وضعیت مالی قهرمانان پارالمپیک زیاد جالب نیست/ حمایت‌ها نسبت به قبل کمتر شده
قهرمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: هم اکنون در جایگاه چهارم جهان قرار دارم و طبق رکورد‌هایی که زدم می‌توانم به رده سوم بیایم.

مهرداد مرادی، دارنده ۲ مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت قهرمانان پارادوومیدانی اظهار داشت: وضعیت مالی برای قهرمانان پارالمپیک زیاد جالب نیست و افتخارآفرینان قدیمی نیز از شرایط رسیدگی‌ها بسیار دلگیر هستند. حمایت‌ها از ورزشکاران نسبت به قبل کمتر شده و به ویژه در رشته پارادوومیدانی خیلی سخت‌گیری‌ها بیشتر شده است.

دارنده مدال‌های طلای‌ دوی ۱۰۰ و ۴۰۰ متر، کلاس T۱۲ بازی‌های هانگژو در مورد برنامه‌های تمرینی‌اش ادامه داد: ۷ ماه تا بازی‌های پارالمپیک پاریس باقی مانده است و هیچ برنامه‌ریزی وجود ندارد. فقط اعلام کرده‌اند نفرات اول تا سوم جهان به اردو‌های آماده‌سازی دعوت خواهد شد.

قهرمان دوی ۱۰۰ متر پاراآسیایی هانگژو با اشاره به اینکه در ورزش هیچ چیز از قبل قابل پیش‌بینی نیست، یادآور شد: در پارادوومیدانی به ویژه در رشته دو، هیچ جایگاهی ثبات ندارد و در دوره‌های قبل بازی‌های پارالمپیک قهرمانان از کشور‌های مختلف بودند. به طور مثال در دوره‌های قبل ورزشکاران برزیل و مراکش قهرمان شده‌اند و امکان دارد در مسابقه بعدی من اول شوم. چون کوچکترین مورد و مسئله روی رکورد‌ها تاثیر مثبت و منفی می‌گذارد. هم اکنون در جایگاه چهارم جهان قرار دارم و طبق رکورد‌هایی که زدم می‌توانم به رده سوم بیایم، اما وضعیت تمرینی خیلی سخت است.

مرادی با بیان اینکه باید بعد از کسب سهمیه پارالمپیک با تمرکز برای مسابقات تمرین کرد، خاطرنشان کرد: در رشته دوومیدانی وقتی حسن تفتیان از یکی دو سال قبل ورودی کسب می‌کند خیالش راحت است که حتی اگر مدال هم در بازی‌های المپیک کسب نکند به المپیک می‌رود. ورودی سهمیه پارالمپیک پاریس ۸ نفر اول است که کمیته ملی پارالمپیک کشورمان به امثال من که در رنک چهارم جهان هستیم سهمیه نمی‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *