نشست غزه؛ باتلاق صهیونیست‌ها|

ابوشریف: رژیم صهیونیستی به اهداف خود در جنگ غزه نرسید

14:56 - 20 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۰۱۲
ابوشریف: رژیم صهیونیستی به اهداف خود در جنگ غزه نرسید
نشست «غزه؛ باتلاق صهیونیست‌ها» با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست خبری «غزه؛ باتلاق صهیونیست‌ها» که با هدف بررسی آخرین تحولات جنگ غزه، عملیات طوفان الاقصی و وضعیت مذاکرات آتش‌بس با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، برگزار شد. 

مقاومت همچنان در صحنه حضور دارد

ابوشریف در ابتدا با اشاره به وضعیت جنگ غزه، گفت: ما در ماه چهارم جنگ هستیم با وجود این مقاومت همچنان ادامه داشته و در صحنه حضور دارد؛ حتی خود صهیونیست‌ها اذعان می‎کنند که مقاومت همچنان ادامه داشته و مدیریت امور غزه را در دست دارد.

نماینده جهاد اسلامی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها مرحله فعلی جنگ علیه غزه را به نام مرحله سوم نامیدند که این مرحله شامل جنگ زمینی است، اظهار کرد: اهدافی را که دشمن در ابتدا تعریف کرده بود، یکی نابودی حماس و مقاومت و دیگری بازگرداندن شهرک‌نشینان زندانی نزد مقاومت بود اما هیچ کدام از اهداف اشغالگران محقق نشد و برعکس مقاومت تلفات و خسارت‎هایی شدید را به صهیونیست‌ها، به‌ویژه در هفته گذشته وارد کرد. مقاومت ۴۰ خودروی نظامی را منهدم کرد؛ ۲۰ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و ده‌ها صهیونیست هم زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی به اهداف خود نرسید

این مقام جهاد اسلامی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه تنها هدفی که رژیم صهیونیستی به آن دست یافت کشتار و ویرانی بود، عنوان کرد: آن‌ها همه چیز، انسان‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، سازمان‌های بشردوستانه، فرهنگ و تاریخ غزه را هدف قرار می‌دهند. آن‌ها همه چیز را نابود می‌کنند؛ جنگ در واقع علیه موجودیت فلسطین است.

وی با تاکید بر اینکه جنایاتی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود انعکاس و پیامد‌های خطرناکی را برای چهره این رژیم دارد، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در سطوح داخلی و خارجی با بحران روبرو است؛ این وضعیت بر بحران رژیم صهیونیستی در نوار غزه هم تاثیرگذاشته است.

ابوشریف با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در سطوح داخلی با بحران داخلی روبرو است، تاکید کرد: این رژیم اکنون با مشکل حکومتی هم مواجه است؛ یک کابینه افراطی بر این رژیم حکومت می‌کند که در درک مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی ناتوان است؛ به همین دلیل بحران در این رژیم ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته مقام جهاد اسلامی، نتانیاهو بیشتر به فکر مسائل شخصی خودش است؛ بنابراین بحران این رژیم در آینده تشدید خواهد شد.

تاثیرگذاری لابی‌های صهیونیستی بر آمریکا

این مقام فلسطینی در بخشی دیگر درباره حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، گفت: مشکل دیگر درباره آمریکا است؛ لابی‌های صهیونیستی بر این کشور حکومت می‌کنند و هیچ سیاست‎مداری در آمریکا نمی‌تواند خارج از چارچوب این لابی‌ها کاری انجام دهد. 

ابوشریف، افزود: به همین دلیل، آمریکا با تمام توان نظامی خود از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند؛ اگر آمریکا حمایت خود را متوقف کند، رژیم صهیونیستی یک روز هم دوام نخواهد آورد؛ یکی از روزنامه‌نگاران اسرائیلی به‌طور علنی گفت که اگر آمریکا نباشد رژیم صهیونیستی مجبور خواهد شد با سنگ و چوب با حزب‌الله لبنان بجنگد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه درباره طرح آمریکا در منطقه، گفت: آمریکا در تلاش است منطقه را برای مهار ایران و روسیه و خالی کردن فضا بازمهندسی کند تا بتواند پس از آن بر موضوع چین متمرکز شود اما این مسئله بدون حل موضوع فلسطین امکان‌پذیر نخواهد بود؛ آمریکا به همین دلیل دچار بحران است. 

مشکل اصلی فلسطینی‌ها اشغالگری است

ابوشریف درباره سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به منطقه، گفت: بلینکن اخیرا به منطقه سفر کرده و با سران عرب در منطقه دیدار داشت و بر مسئله توقف جنگ و بازسازی غزه تاکید کرد؛ مشکل فلسطین فقط این‌ها نیست، بلکه اشغالگری است؛ این معادله نمی‌تواند ادامه پیدا کند. 

ابوشریف، تاکید کرد: بلینکن در هیچ کدام از سفر‌ها به منطقه به اهداف خود دست نیافته و تنها نتیجه این سفر‌ها تشدید جنگ علیه غزه بوده است.

این مقام جهاد اسلامی همچنین درباره موضع برخی کشور‌های عربی در موضوع فلسطین، اظهار کرد: آن چیزی که برای ما تاسف‌آور بوده، موضع برخی کشور‌های عربی است؛ موضع برخی کشور‌های عربی ضعیف بوده و برخی هم با کمال تاسف علیه مسئله فلسطین توطئه کردند. 

رژیم صهیونیستی دچار گرفتاری در جنگ غزه شده است

ناصر ابوشریف در بخشی دیگر درباره خسارت‎های اقتصادی جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی، بیان کرد: اسرائیل دچار گرفتاری در جنگ غزه شده است و این جنگ تاکنون برای رژیم صهیونیستی ۶۰ میلیارد دلار هزینه داشته است. همچنین برخی بخش‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی مانند بخش کشاورزی و گردشگری تقریبا فلج شده است.

وی خاطرنشان کرد: این رژیم حتی توان مقابله با حزب‌الله و به‌طور کلی محور مقاومت را ندارد. 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان ضمن تاکید بر ادامه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، گفت: تا زمانی‎که مسئله فلسطین حل نشود، جنگ ادامه پیدا کرده و این رژیم در باتلاق خواهد ماند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *