گفت‌وگو|

سیدصالحی: نکونام نقاط ضعف استقلال را بهتر از هرکسی می‌داند/ تیم ملی باید فوتبال شاداب‌تری ارائه بدهد

0:30 - 21 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۹۹۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سیدصالحی: نکونام نقاط ضعف استقلال را بهتر از هرکسی می‌داند/ تیم ملی باید فوتبال شاداب‌تری ارائه بدهد
کارشناس فوتبال گفت: باید منتظر بمانیم و عملکرد مسئولان باشگاه را ببینیم که تا چه حدی مدیران باشگاه می‌توانند رضایت هواداران را جلب کنند.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال در نیم فصل اظهار داشت: استقلال در نیم فصل اول کارش را موفقیت به پایان رساند و نتایج خوبی گرفت. در ادامه نیز برای حضور پرقدرت در نیم فصل دوم باید بازیکنان مدنظر جواد نکونام به تیم اضافه شوند، چون کادر فنی به نفراتی که لیست داده نیاز دارد. بر همین اساس یارگیری مناسب در این مقطع به علی خطیر مدیرعامل و مسئولان باشگاه استقلال برمی‌گردد که هر چه بهتر بتوانند خواسته‌های نکونام را انجام بدهند، تیم بهتر نتیجه خواهد گرفت. 

وی افزود: در فضای نقل و انتقالاتی حواشی زیادی رخ می‌دهد، اما نکونام نقاط ضعف تیمش را بهتر از همه می‌داند و قطعاً باشگاه تمامی شرایط را نظر خواهد گرفت. البته جذب بازیکنان درخواستی کادر فنی در نیم فصل، بستگی به شرایط مالی و بودجه باشگاه استقلال دارد. در روزهای اخیر اسپانسر جدیدی با باشگاه استقلال قرارداد امضا کرده و امیدوارم از نظر مالی شرایط باشگاه نسبت به نیم فصل اول ایده‌آل‌تر باشد.

*مدیران استقلال باید کاستی‌های نیم فصل اول را جبران کنند

کارشناس فوتبال در مورد حضور علی آقامحمدی در هیئت مدیره باشگاه استقلال، تصریح کرد: درست است که تغییراتی در اعضای هیئت مدیره اعمال شده، اما رسیدن به موفقیت، در حد حدس و گمان است. باید منتظر بمانیم و عملکرد مسئولان باشگاه را ببینیم که تا چه میزان می‌توانند رضایت هواداران را جلب کنند.

پیشکسوت فوتبال درباره رعایت قانون سقف بودجه از سوی استقلال گفت: با توجه به اینکه لیست خواسته‌های نکونام در ابتدای فصل از سوی باشگاه محقق نشد، باشگاه در نیم فصل باید تمام تلاشش را برای برآورده کردن خواسته‌های نکونام انجام دهد تا کاستی‌های نیم فصل اول را جبران کند. ضمناً مسئولان درصدد رعایت قانون سقف بودجه بازیکنان هستند و در این راستا نفرات مورد نظر کادر فنی را به خدمت خواهند گرفت. همچنین نکونام به غیر از لیست خرید نفراتش، لیست مازاد هم به باشگاه داده و باید جایگزین بازیکنانش انتخاب شوند.

*باید در سیستم دفاعی عملکرد بهتری داشته باشیم

سیدصالحی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قهرمان خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها سخت و دشوار است. باید دید که چه امکانات و اردوهای آماده‌سازی برای قهرمان شدن به این تیم داده شده است. البته ایران همیشه یکی از قطب‌های قدرتمند فوتبال آسیا بوده، اما میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالاتر از سایر تیم‌های آسیایی است که ممکن است در مراحل حذفی به ضرر ما تمام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیم ملی برای قهرمان شدن باید به مصاف تیم‌های قدرتمند کره‌جنوبی، عربستان، استرالیا و ژاپن برود که ژاپن چند سالی است وضعیت بهتری از سایر حریفان دارد و فوتبالش فراتر از آسیاست. یک سری از تیم‌ها نیز نام و نشان آنچنانی ندارند، اما احتمال دارد پدیده شوند و نتایج خوبی بگیرند. تیم ملی ایران نقاط ضعف و قوت زیادی دارد که باید ضعف‌ها پوشش داده شوند. باید در سیستم دفاعی عملکرد بهتری داشته باشد و در ضد حملات حریف باهوش عمل کنند. مشکلات تمامی خطوط باید حل شود تا فوتبال شاداب‌تری ارائه بدهند و نتیجه بگیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *