گفت‌وگو|

گلایه‌های قهرمان مسابقات پاراشطرنج بازی‌های آسیایی از مشکلات و بی‌توجهی مسئولان

8:45 - 05 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۶۵۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
گلایه‌های قهرمان مسابقات پاراشطرنج بازی‌های آسیایی از مشکلات و بی‌توجهی مسئولان
نایب قهرمان شطرنج پاراآسیایی هانگژو گفت: قهرمانان پاراآسیایی حق‌شان کمتر از افتخارآفرینان بازی‌های آسیایی نیست.

امید ذاکری در گفت‌وگو با میزان، درباره موفقیت شطرنج معلولین ایران برای اولین بار در بازی‌های پاراآسیایی، اظهار داشت: شطرنج معلولین برای اولین بار وارد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شد، اما کشورمان در این بازی‌ها حضور نداشت. ایران در شطرنج نخستین تجربه را در بازی‌های آسیایی هانگژو پشت سر گذاشت و پیش‌بینی شده بود که یک مدال برنز بگیریم که خداراشکر توانستیم مدال نقره را تصاحب کنیم. 

وی در مورد تفاوت جوایز با ورزشکاران سالم گفت: قهرمانان پاراآسیایی حق‌شان کمتر از افتخارآفرینان بازی‌های آسیایی نیست. پیش از بازی‌های پاراآسیایی قرار بود که ورزشکاران مدالی کسب می‌کنند به همان اندازه پاداش بدهند، اما بعد از بازگشت از هانگژو فقط پاداش یک مدال داده شد، در صورتی که برخی از ورزشکاران چند مدال گرفتند و فقط پاداش یک مدال به آن‌ها داده می‌شود. این موضوع اجحاف در حق آن قهرمانان است و امیدوارم ترتیب اثر بدهند.

نایب قهرمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با اشاره به اینکه پاراشطرنج نابینایان، کم بینایان در کلاس‌های (B۱,B۲,B۳) و معلولین در کلاس P۱ جسمی و حرکتی کلاس‌بندی شده‌اند، گفت: در شهرستان بندرعباس سه تا قهرمان بازتوان‌یاب داریم. در استان هرمزگان فقط من در پاراشطرنج فعالیت دارم و ۱۰ سال است با افراد سالم شطرنج بازی می‌کنم. اردیبهشت ۱۴۰۲ وارد تیم ملی شدم و در اولین مسابقات در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اولین مدالم را به دست آوردم. 

ذاکری ادامه داد: شهرستان بندرعباس یک شهر ثروتمند و مظلوم است که ورزشکاران خوبی در رشته‌های مختلف دارد، اما در ورزش زیاد دیده نمی‌شود. 

وی درباره وجود مشکلاتی در شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در بحث عبور معلولین در شهر مشکلاتی وجود دارد که امیدوارم مسئولان از نظر مبلمان شهری این مشکلات را حل کنند تا افراد دارای معلولیت راحت‌تر در سطح شهر تردد کنند. در بحث ورزشی هم یک سالن در اختیار ورزشکاران توان‌یاب بگذارند تا دنبال مسائل دیگر نباشد و به ورزش بپردازند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *