گفت‌وگو|

حجاب به‌عنوان یک ارزش دینی در زنان ایرانی نهادینه شده است

12:53 - 17 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۳۷۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حجاب به‌عنوان یک ارزش دینی در زنان ایرانی نهادینه شده است
یک نماینده مجلس با بیان اینکه حجاب به عنوان ارزش دینی در زنان ایرانی نهادینه شده است گفت: به همین دلیل رضاخان پس از دیکته کردن سیاست‌های غربی‌ها و صدور دستور حذف حجاب در اجرای این سیاست کاری از پیش نبرد و شکست خورد.

غلامحسین کرمی در گفت‌وگو با میزان، به‌مناسبت سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ و تاثیر آن بر زنان ایرانی بیان کرد: این موضوع در  راستای سیاست غرب بود که اگر ایران بخواهد پیشرفت کند الگوی خود را باید به فرهنگ غربی برگرداند. رضاخان نیز بدون هیچ تجربه علمی و سیاسی کاملا تحت تسلط غرب بود و از خود هیچ اراده‌ای نداشت.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس ادامه داد: رضاخان با دیکته کردن سیاست‌های غربی‌ها دستور حذف حجاب را صادر کرد، اما خوشبختانه به هیچ وجه مورد استقبال قرار نگرفت. زنان باحجاب و پاکدامن ایرانی در مجامع عمومی و غیر عمومی با آن مقابله و مخالفت کردند و رضاخان در اجرای این سیاست کاری از پیش نبرد و شکست خورد.

وی با اشاره به نقشه دشمن برای مقابله با حجاب در کشورمان اظهار کرد: ترویج بی‌حجابی امروز سیاستی است که دشمن در پیش گرفته و متاسفانه توسط برخی گروه‌های داخلی پشتیبانی می‌شود؛ با این وجود اما شاهد هستیم که زنان محجبه ایرانی همچنان که در طول تاریخ ثابت شده اینبار نیز با این ترفند دشمن مقابله کرده‌اند.

کرمی با بیان اینکه حجاب به عنوان ارزش دینی در زنان ایرانی نهادینه شده است گفت: همانطور که در طول دفاع مقدس زنان ایرانی در مقابل دشمن ایستادند، به تجربه و در طول تاریخ ثابت کردند که در سنگر حفظ حجاب نیز با دشمنان مقابله کرده و این ارزش دینی را حفظ می‌کنند.



انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *