بزرگترین طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی رایگان کشور در خراسان جنوبی برگزار شد

14:07 - 16 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۲۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بزرگترین طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی رایگان کشور در خراسان جنوبی برگزار شد
بزرگتـرین طرح جهـادی خدمات الکتــــرونیک قضـایی رایـگان در کشور از ابتدا دی تا نیمه دیماه در تمامی حوزه‌های قضـایی خراسان جنـوبی و نقـاط محـروم و مرزی استان انجام شد.

خبرگزاری میزان-دادگستری کل استان خراسان جنوبی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و خدمات قضایی و حقوقی به مردم محروم، گروه جهادی خدمات الکترونیک قضایی دادگستری استان خراسان جنوبی، در نهمین طرح جهادی خود در حوزه‌های قضایی استان به مناطق مرزی و محروم استان سفر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به سند تحول قوه قضاییه و اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه گفت: گروه جهادی خدمات الکترونیک قضایی رایگان دادگستری استان خراسان جنوبی در نهمین طرح خدمات قضایی جهادی با حضور در این مناطق مرزی، طلیعه امید را در این مناطق دور افتاده رقم زدند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد بیان کرد: در این طرح جهادی، مناطقی انتخاب می‌شوند که معمولاً بسیاری از مردم آن علاوه بر اینکه در مناطق مرزی و محروم کشور زندگی می‌کنند، دارای اطلاعات حقوقی لازم نمی‌باشند و برای رسیدن به حقوق قانونی خودشان باید مسافت بسیار زیادی را طی کنند تا به دادگاه شهرستان یا بخش و یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دسترسی پیدا کنند.

بزرگترین طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی رایگان کشور در خراسان جنوبی برگزار شد

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: با توجه به محرومیت مردم مرزنشین و کمبود شدید امکانات، خطرات جاده ای، هزینه‌های سنگین ایاب و ذهاب و دادرسی‌ها و اتلاف وقت، گروه جهادی خدمات الکترونیک قضایی رایگان استان خراسان جنوبی به همت و تلاش معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان خراسان جنوبی و همکاران این مجموعه و روابط عمومی دادگستری استان در مناطق مرزی مذکور حاضر شده و با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم به خدمت این مردم در می‌آیند تا بسیاری از مشکلات قضایی و حقوقی آن‌ها مرتفع شود.

وی افزود: در طــرح‌های جهـــادی، تعــامل دفاتر خدمات الکترونیک قضـایی مستقر در هر شهرستان و یا بخش به همراه این گروه جهادی بسیار عالی است که به صورت افتخاری و رایگان با کلیه تجهیزات الکترونیکی در محل طرح جهـادی حاضـر شده و به مردم خدمات رایگان از جمله ثبت نام ثنا، طرح دعاوی حقوقی، خانوادگی، اموال و مالکیت و... ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد اعلام کرد: ملاقات تصویری خانواده زندانیان با مددجو، ملاقات تصویری برخط با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و یا با قاضی پرونده در شهرستان‌ها و رسیدگی به پرونده‌های آنان، پاسخگـویی به درخواست‌های طرفین دعاوی از مهـم‌ترین اقداماتی می‌باشد که در این طرح‌ها به سرانجام می‌رسد و موجب رضایتمندی اهالی منطقه می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح جهادی طلیعه امید که در مناطق مرزی شهرستان خراسان جنوبی داشتیم همکارانمان به روستا‌های مرزی چاه عباس، خان شرف، شوسف، طبس مسینا، نصرالدین، مهردشت، شهرک، ولی عصر (عج)، نازدشت و چندین منطقه محروم دیگر خدمت رسانی کردند.

وی افزود: مردم این مناطق، زندگی بسیار ساده‌ای داشتند و فرزندان آنان از امکانات تحصیـلی بسیار محــدود برخوردار بودند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ادامه داد: در نهمین دور از اجرای این طرح، همکارانمان در مناطق مذکورحضور پیدا کردند تا با یاری خداوند و همکاری و تعامل دادگستری شهرستان ها، فرمانداری ها، بخشداری‌ها و شهرداران و دهیاران، اقدامات لازم برای هرچه بهتر برگزاری این طرح‌ها صورت پذیرد.

گفتنی است این دوره از طرح جهادی خدمات قضایی الکترونیک رایگان با نام طلیعه امید که به جهت استقبال مردم به صورت فشرده صورت گرفت ۱۱ مـورد آزادی زندانی، موافقـت با آزادی ۶۳ زندانی از طریق پابند الکترونیک، ۴۱۷ مورد ملاقات تصویری با خانواده مددجو، مصالحه ۵۴ فقره پرونده حقوقی و کیفری مسن، ۶۱ ملاقات تصویری با رئیس کل دادگستری و مقامات قضایی استان، بیش از ۸۰۰ مورد ثبت نام ثنا و انجام مشاوره‌های حقوقی فراوان توسط تیم بسیج حقوقدانان، توزیع بسته‌های حمایتی، وسایل ورزشی و لوازم التحریر بین خانواده‌ها مدجویان زندانی را به همراه داشت.

بزرگترین طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی رایگان کشور در خراسان جنوبی برگزار شد

در ملاقات تصویری خانواده‌های زندانیان با مددجویشان به عنوان نمونه فرزندان مددجویی که در زندان اصفهان بود بعد از ۵ سال با پدرشان دیدار و گفت‌وگو کردند، به دستور انتقال این مددجو به زندان بیرجند در دستور کار قرار گرفت.

همچنین در ملاقات تصویری دیگر سه فرزند یک خانواده از طریق فضای ابری اسکای روم قوه قضاییه بعد از ۳ سال با پدرشان به گفتگو پرداختند.

پدر و مادری هم از طریق فضای مجازی با فرزندشان که در زندان بیرجند بود صحبت کردند؛ این پدر و مادر در خانه‌ای ساده و بسیار کوچک در فاصله ۵ کیلومتری مرز افغانستان زندگی می‌کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *