رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیامدهای ترور العاروری؛ نشانه‌های شکست رژیم صهیونیستی در میدان جنگ

9:01 - 14 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۷۸۶
پیامدهای ترور العاروری؛ نشانه‌های شکست رژیم صهیونیستی در میدان جنگ
کارشناسان معتقدند که ترور نایب رئیس دفنر سیاسی حماس از سوی رزیم صهیونیستی نشانه‌ای از شکست این رژیم در میدان جنگ است.

خبرگزاری میزان - به‌تازگی رژیم صهیونیستی در اقدامی جنایتکارانه صالح العاروری، نایب رئیس جنیش مقاومت اسلامی حماس را در حومه بیروت ترور و به شهادت رساند.

این نخستین مورد از ترور سران مقاومت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی نبوده و بسیاری از این دست موارد در تاریخ این رژیم دیده می‌شود. 

کارشناسان تاکید می‌کنند که هدف از این ترور گسترش مبارزات و کشاندن کل منطقه به جنگ است تا صهیونیست‌ها بتوانند شکست نظامی خود را در نوار غزه و بن‌بست سیاسی پیش روی کابینه این رژیم، بپوشانند.

این اقدام اشغالگران همچنین پس از تلاش‌های نافرجام آن‌ها برای تحمیل شرایط خود بر مردم فلسطین انجام شده و این در حالی است که مقاومت فلسطین همچنان از نظر سیاسی و نظامی دست بالا را دارد. 

ترور العاروری منعکس‌کننده سیاست ورشکسته رژیم صهیونیستی

پایگاه سمیدن در مقاله‌ای درباره تروری شهید العاروری، نوشت که ترور العاروری منعکس‌کننده همان سیاست ورشکسته ترور است که صهیونیسم و امپریالیسم از زمان آغاز پروژه استعماری در منطقه برای تضعیف آرمان آزادی فلسطین و اعراب به آن تکیه کرده‌اند.

این پایگاه، می‎افزاید: در حالی که ارتش اسرائیل در غزه در حال کشتار و نسل‌کشی است، نتوانسته به اهداف نظامی دست یابد یا شکستی را بر مقاومت فلسطین تحمیل کند. 

رمزی بارود، کارشناس فلسطینی، می‎گوید که این ترور همچنین تلاشی از سوی رژیم صهیونیستی برای جبران وجهه مخدوش جامعه اطلاعاتی خود، یعنی شاباک و موساد است که نتوانسته بودند عملیات طوفان الاقصی را پیش‌بینی کنند.

به گفته وی، چهره اسرائیلی از نظر هوشمندی نیز بر اثر جنگ بسیار لکه‌دار شده است. تروری العاروری به این دلیل بوده است.

از صالح العاروری گرفته تا فتحی شقاقی، ابوعلی مصطفی، عبدالعزیز رنتیسی، شیخ احمد یاسین، ابوجهاد، کمال عدوان، محمد النجار، ریحان الکوبیسی، کمال ناصر، وادی حداد، غسان کنفانی، محمد بوعودی، باسیل الاعرج، طارق عزالدین به سمیر کنتر؛ رژیم صهیونیستی به سلاح ترور علیه نهضت آزادی تکیه می‌کند. 

این نشان دهنده تلاشی ناموفق برای سرکوب اراده خاموش نشدنی مردم فلسطین با هدف قرار دادن سران، علما، مقام‌های گروه‌های مقاومت و استراتژیست‌هاست. 

شراکت آمریکا در اقدامات تروریستی اشغالگران

ترور صالح العاروری تنها یک جنایت صهیونیستی نبود. العاروری تا حدی به خاطر نقش و تعهدش به وحدت و اقدام مقاومت منطقه‌ای مورد هدف قرار گرفت، چیزی که قدرت‌های امپریالیستی آن را تهدیدی بزرگ برای هژمونی و کنترل مستمر آن‌ها در سراسر منطقه می‌دانستند. 

در واقع، این ترور دقیقا زمانی اتفاق افتاد که براساس گزارش‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی بر گذر از عملیات‌های شدید به مرحله‌ای دیگر برای «به حداکثر رساندن تمرکز بر اهداف با ارزش حماس» توافق کردند.

این موضوع هم نشان‌دهنده شکست نیرو‌های صهیونیستی در میدان غزه با وجود حملات هوایی و نسل‌کشی فلسطینی‌هاست.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *