طرح توزیع شیر در مدارس سراسر کشور آغاز شد

21:32 - 12 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۶۴۵
طرح توزیع شیر در مدارس سراسر کشور آغاز شد
دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور گفت: پس از ۱۰ سال، طرح توزیع شیر در مدارس سراسر کشور آغاز شد.

خبرگزاری میزان - مراسم آغاز توزیع رایگان شیر در مدارس شهرستان‌های استان تهران با حضور دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور، معاون پذیرش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع و معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران عصر امروز سه‌شنبه در مدرسه ابتدایی دخترانه هدی شهرستان قدس برگزار شد.

اسداللهی، دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور در این مراسم گفت: پس از ۱۰ سال طرح توزیع شیر در مدارس سراسر کشور به همت رئیس‌جمهور و با پیگیری معاون رئیس‌جمهور آغاز شد.

وی افزود: تأخیر توزیع شیر با گذشت ۴ ماه از آغاز سال تحصیلی به دلیل عدم همکاری برخی شرکت‌های لبنی و تأمین شیر استریل و بحث قیمتی بود و از ۲۴ مهرماه وزارت آموزش‌وپرورش آماده عقد قرارداد بود و در این مدت تمام نوبت‌ها ذخیره‌شده است و از سال آینده زنگ مدرسه همراه با زنگ شیر نواخته خواهد شد.

دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور، ادامه داد: طرح شیر در ۲۷ استان اجرا خواهد شد و ۴ استان دیگر هم در حال عقد قرارداد نهایی است و تاکنون در ۲۱ استان طرح شیر آغازشده و تا پایان دی‌ماه شیر در سراسر کشور بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

در پایان این مراسم مهدی نیکفر، معاون پذیرش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، گفت: در این طرح دو شرکت تولیدی لبنی همکاری داشته و قرار است هر هفته دو نوبت و در هر نوبت ۶۱۰ هزار شیر بسته‌بندی‌شده به دانش آموزان ابتدایی دولتی توزیع شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *