آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان شهرستان اراک برگزار شد

14:11 - 12 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۵۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان شهرستان اراک برگزار شد
آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک با اشاره به ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: از دیدگاه مکتب مقدس اسلام زن جایگاه والایی دارد که این مهم با ساختار نظام‌های مدعی حقوق زن متفاوت است، کشور‌های غربی مقام زن را در تبلیغات خلاصه می‌کنند، اما مکتب اسلام دیدگاه جامع و کامل‌تری برای مقام زن قائل است.

وی با اشاره به یوم الله نهم دی افزود: یوم‌الله نهم دی نقطه عطفی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت شد و مردم با بصیرت ایران به تأسی از بیانات رهبر معظم انقلاب گل کاشتند و امید دشمنان اسلام به ویژه فتنه‌انگیزان خارجی را ناامید کردند؛ امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در وضعیت خاصی قرار دارد، از یک طرف حمایت بی‌سابقه ملت‌های دنیا از تفکراتی که در جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته وجود داشته و از طرف دیگر دشمنی دشمنان اسلام که با دسیسه‌های مختلف قصد دارند این نظام به آرمان‌های خود نرسد، لذا نباید وضعیت امروز خود را فراموش کنیم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن قصد دارد هر لحظه از پیشرفت نظام اسلامی جلوگیری کند و ما در هر جایگاهی باید نسبت به توطئه‌های دشمن مطلع باشیم و فعالیت و برنامه‌های خود را برای مقابله با دشمن ارائه دهیم، مقام معظم رهبری بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب را ارائه داشتند که متأسفانه همه ما در عملکرد خود در این بیانیه مقصر‌یم، این بیانیه برنامه زندگی ما در نظام جمهوری اسلامی است و بخشنامه نیست و بنده اعتراف می‌کنم ما در قوه نتوانستیم این مهم را اجرا کنیم. همه ما باید بیانیه رهبر معظم انقلاب را مطالعه کنیم و بدانیم مطالبه مقام معظم رهبری در این بیانیه چه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق عنوان کرد: مختومه شدن پرونده‌های قضایی برای جامعه مفهوم خاصی ندارد و مردم تنها به رضایتمندی نیاز دارند، زمانی ما در دادگستری موفقیم که در آمار وارده و مختومه‌ها رضایت‌مندی مردم را به دست آورده باشیم و شاخصه‌های خود را در سال‌های متوالی بر‌رسی کنیم تا میزان رضایتمندی به دست آید. امروز اجرای عدالت و اجرای حق مورد انتظار جامعه است، جامعه ما بسیار متدین هستند، امروز یکی از برنامه‌های اساسی ما برخورد جدی با ناهنجاری‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... است، امروز براساس همکاری‌هایی که با دولت وجود دارد تصور ما بر این است برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: امروز انتخاب مدیر در مجموعه قوه قضاییه نظام‌مند شده و ۵ نفر از مسئولان قضایی در کمیته نسبت به مسئولیت مدیران تصمیم‌گیری می‌کنند، انتظاری که از رئیس کل دادگستری و دادستان شهرستان اراک وجود دارد؛ حمایت جدی از واحد‌های تولیدی و واحد‌های دانش بنیان است و به بهانه‌های مختلف واحد‌ها و صنایع را تعطیلی نکنند و ریاست قوه همچنان تاکید دارند چنانچه تخلفی در واحد‌ها صورت گرفته باشد باید وضعیت کارخانه سنجیده شود تا منجر به تعطیلی واحدی نشود که با درایت مسئولانی استان مرکزی وضعیت استان در این زمینه مطلوب است، همچنین صیانت از حقوق عامه و قطع دست متجاوزان به بیت المال مورد انتظار جدی دستگاه قضایی و دولت است که خوشبختانه هماهنگی‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش ما مدیون زحمات شبانه روزی سربازان گمنام در وزارت اطلاعات، فراجا، سپاه و ... است و امنیت و آرامش ما را تامین می‌کنند و زندگی خود را فدای آرامش و امنیت مردم کردند به ویژه نیرو‌های فراجا که همیشه در خط مقدم جبهه قرار دارد و در نا آرامی‌ها سینه خود را سپر بلا می‌کنند و ما از این مهم غفلت داریم، امیدواریم با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایرانی آباد داشته باشیم که قطعا عمل به فرمایشات ایشان تحقق این مهم را به همراه دارد.

آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان شهرستان اراک برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این آیین اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاه‌ترین زمان با دقت کامل انجام داد.

وی افزود: ایجاد امنیت و آرامش نیز اهمیت بالایی دارد که امید است با همکاری همه مجموعه‌ها در استان بتوان به آن دست یافت و محیط را برای بزهکاران ناامن کرد.

در پایان این مراسم با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی به سِمت ریاست کل دادگستری استان مرکزی و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب شد و از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی تقدیر و به عنوان دادیار دادسرای دیوان عالی کشور منصوب شد. همچنین با حکم رئیس قوه قضاییه، حجت‌الله درودگر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی انتخاب شد.

آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان شهرستان اراک برگزار شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *