افزایش قیمت لبنیات از سه ماه قبل به این طرف هیچ توجیهی ندارد

11:01 - 21 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۲۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون «کشاورزی،آب و منابع طبیعی» مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات از سه ماه قبل به این طرف هیچ توجیهی ندارد، گفت: کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند مشخص هستند، طبق این شرایط هیچ دلیلی ندارد که لبنیات قیمتش افزایش پیدا کند.
افزایش قیمت لبنیات از سه ماه قبل به این طرف هیچ توجیهی نداردعباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به عدم کاهش قیمت لبنیات پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: متاسفانه وقتی یک بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها در بازار به وجود می‌آید بلافاصله افراد به بهانه‌های مختلف محصولات خود را گران می‌کنند و وقتی این بهانه از جلوی راه برداشته می‌شود و این بهانه از بین می‌رود دیگر قیمت محصولات و کالا‌ها به قیمت اولیه خود و وضعیت ابتدایی خود باز نمی‌گردد.

پاپی‌زاده با اشاره به افزایش قیمت دلار تا نرخ ۱۸ هزار تومان اظهار داشت: افزایش قیمت دلار یکی از بهانه‌هایی بود که برخی ارائه‌دهندگان خدمات پیرو آن محصولات خود را به طور جدی افزایش دادند.

وی با اشاره به کاهش قیمت دلار به ۱۰ هزار تومان ادامه داد: متاسفانه پیرو کاهش نرخ دلار هنوز قیمت عرضه کالا و خدمات کاهش پیدا نکرده است که این مسئله مشکلی اساسی است.

عضو کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس بیان داشت: البته در این بین برخی از تولیدکنندگان محصولات تاکید دارند که هنوز کاهش قیمت ارز تاثیر خود را بر قیمت تمام شده محصولاتشان نگذاشته است و این مسئله نیاز به زمان دارد، با این حال باید گفت که دو الی سه ماه از کاهش قیمت دلار می‌گذرد و  اما ما هنوز علامتی مبنی بر کاهش قیمت‌ها را مشاهده نمی‌کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *