رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رابطه صنعت هرزه‌نگاری و قاچاق انسان در آمریکا؛ حق انتخابی برای قربانیان وجود ندارد

14:24 - 10 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۱۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رابطه صنعت هرزه‌نگاری و قاچاق انسان در آمریکا؛ حق انتخابی برای قربانیان وجود ندارد
صنعت هرزه‌نگاری در آمریکا ریشه در قاچاق انسان دارد و این موضوعی کاملا آشکار است.

خبرگزاری میزان – براساس جدیدترین خبرها، یک شرکت بزرگ فعال در صنعت هرزه‌نگاری در آمریکا به‌تازگی اعتراف کرد که از قاچاق جنسی پول درآورده است.

این شرکت موافقت کرد برای جلوگیری از پیگیر کیفری به دلیل سودجویی از ویدیو‌های قاچاق جنسی ۱.۸ میلیون دلار جریمه بپردازد.

مقام‌های آمریکایی هفته گذشته اعلام کردند که با یک شرکت بزرگ کانادایی فعال در صنعت هرزه‌نگاری به توافقی نهایی دست یافته‌اند؛ شرکت مذکور موافقت کرد که به ازای پیگرد قانونی قرار نگرفتن، به قربانیان قاچاق جنسی غرامت پرداخت کرده و تا سه سال آینده تحت نظارت قرار داشته باشد.

شرکت مذکور چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از موضوع تولید ویدیو‌ها با ابزار مجرمانه آگاه نبوده و نمی‌دانسته است که در حال نقض قوانین به‌ویژه نقض قوانین مربوط به هرزه‌نگاری کودکان است.

براساس بررسی‌ها، شرکت مذکور با استفاده از مجموعه‌ای از ترفند‌ها و تهدیدها، زنان را برای حضور در فیلم‌های هرزه‌نگارانه با این ادعا که هرگز در فضای مجازی منتشر نمی‌شوند، تحت فشار قرار داده است.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند که این شرکت به قربانیان خود الکل و حشیش تزریق کرده و آن‌ها را وادار به امضای اسناد ظاهرا قانونی می‌کرد و کسانی را که قصد فرار داشتند، با تهدید به شکایت وادار به عقب‌نشینی می‌کرد.

تاکنون چند نفر در رابطه با همکاری با شرکت مذکور اعتراف کرده‌اند؛ مالک استودیو ضبط ویدیو‌های شرکت کانادایی نیز در انتظار استرداد از اسپانیا برای محاکمه در آمریکا است.

دادستان‌های آمریکایی می‌گویند که این شرکت نخستین بار در سال ۲۰۱۶ با شکایت‌هایی در این رابطه مواجه شد، اما به کسب درآمد از این روند ادامه داد و برای در امان ماندن از پیگرد قانونی اقدام به پخش ویدیو‌ها در کانال دوم خود کرد که بسیاری از گردانندگانش با کانال اول یکی بودند.

قربانیان قاچاق شده در صنعت هرزه‌نگاری چه می‌گویند؟

در حالی که صاحبان صنعت هرزه‌نگاری می‌گویند که افراد شاغل در این صنعت به میل خود وارد آن شده‌اند و همین ادعا بنای تصورات عمومی از صنعت هرزه‌نگاری است، واقعیت چیز دیگری است؛ پشت صحنه این صنعت غیراخلاقی ظاهرا شاد دنیایی از رنج و درد نهفته است.

بسیاری از افراد شاغل در صنعت پورن به انتخاب خود دست به این کار نمی‌زنند؛ بسیاری از آن‌ها می‌گویند که نمی‌خواهند به فعالیت در این رابطه ادامه دهند؛ آن‌ها اغلب مجبور می‌شوند، فریب می‌خورند، به دروغ برای فعالیت در صنعت مدلینگ دعوت می‌شوند، بسیاری از زنان به دلیل وعده‌های دروغین رایج در مورد ثبات پولی، شهرت و سبک زندگی آرام، جذب صنعت هرزه نگاری می‌شوند؛ ...

یک واقعیت آزاردهنده، اما چندان گفته نشده در این رابطه وجود دارد؛ قاچاق جنسی و صنعت هرزه‌نگاری در اغلب نقاط جهان مکمل هم هستند و آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست.

شمار قابل توجهی از فعالان زن در صنعت هرزه‌نگاری به محض دست یافتن به اندکی اختیار و قدرت تصمیم‌گیری از فعالان جنبش ضد هرزه‌نگاری می‌شوند.

یکی از زنان قربانی صنعت هرزه‌نگاری که در سال ۱۹۷۲ به اجبار وارد این صنعت غیراخلاقی شد و بعدا به فعالان ضد هرزه‌نگاری پیوست، می‌گوید که تجربه هولناک قربانی تجاوز جنسی شدن، زندگی وی را تغییر داد.

او در این باره گفت: ۲۱ روز پس از این حادثه در پی تهدید به قتل اعضای خانواده‌ام به ایالت کالیفرنیا قاچاق شدم تا برای یک شرکت هرزه‌نگاری کار کنم؛ در آن جا با تعداد زیادی از زنان مواجه شدم که مانند من قربانی خشونت و قاچاق جنسی بودند؛ مخالفت من با فعالیت در این شرکت فایده‌ای نداشت؛ آن‌ها به من الکل و مواد مخدر خورانده و من را مجبور به امضای قراردادی کردند که اجازه خواندنش را هم نداشتم.

این زن می‌گوید: ما قربانیان قاچاق جنسی ناچار بودیم در مقابل دوربین لبخند بزنیم.

یکی دیگر از زنان قربانی قاچاق جنسی که سر از صنعت هرزه‌نگاری آمریکا درآورده بود، می‌گوید که سال‌ها در کنار چند زن دیگر در یک آپارتمان زندانی بود و در صورت پیروی نکردن از دستورات تنبیه جنسی یا فیزیکی می‌شد.

در سال ۲۰۰۷ یکی از قربانیان قاچاق جنسی و صنعت هرزه‌نگاری گفت که شش سال شکنجه، تجاوز جنسی، ناقص سازی اندام جنسی و فروخته شدن برای اهداف جنسی را تحمل کرد؛ وی در نهایت برخی از عاملان رنج‌های خود را به دادگاه کشانده و محکوم کرد.

ارتباط صنعت هرزه‌نگاری با قاچاق جنسی

بیشتر قربانیان قاچاق انسان در جهان از جمعیت‌های آسیب‌پذیر هستند؛ از حدود ۲۴.۹ میلیون قربانی کار اجباری حدود ۴.۸ میلیون نفر حدود ۱۹ درصد قربانی کار اجباری جنسی می‌شوند.

در عین حال، براساس آمارها، بیش از یک نفر از هر پنج قربانی قاچاق جنسی تقریبا معادل ۲۱ درصد کودک هستند.

براساس یک بررسی، میانگین سنی قربانیان کودک قاچاق انسان در آمریکا که مجبور به حضور یا تولید فیلم‌های مستهجن شده بودند، ۱۲.۸ سال بود.

ارتباط‌های متعددی میان صنعت هرزه‌نگاری، بهره‌کشی جنسی و قاچاق جنسی وجود دارد؛ در بیشتر موارد همه این‌ها یکی هستند، با وجود این، صنعت هرزه‌نگاری و قاچاق جنسی به روش‌های مختلفی با هم مرتبط هستند.

اصلی‌ترین قربانیان صنعت هرزه‌نگاری در آمریکا چه کسانی هستند؟

قربانیان صنعت هرزه‌نگاری عمدتا دختران و پسران کودک و نوجوان هستند.

براساس گزارش مرکز ملی کودکان گمشده و مورد استثمار در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳، فقط در سال گذشته این سازمان بیش از ۳۲ میلیون گزارش مشکوک به استثمار جنسی از کودکان دریافت کرد و بیشتر موارد درباره مطالب مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در فضای آنلاین بود.

کودکان فراری از خانه، تحت سرپرستی، معتاد به مواد مخدر، بی‌خانمان و سابقا قربانی قاچاق انسان، اصلی‌ترین دسته از کودکان قربانی صنعت هرزه‌نگاری هستند.

صنعت هرزه‌نگاری در آمریکا تا چه زمانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد؟

تا زمانی که به موازات وجود تقاضا برای صنعت هرزه‌نگاری و بی‌توجهی دولت آمریکا به موضوع ارتباط قاچاق انسان و صنعت هرزه‌نگاری وجود داشته باشد، این صنعت غیراخلاقی به سوءاستفاده از افراد آسیب‌پذیر برای پاسخگویی به این تقاضا ادامه می‌دهد.

نبود نظارت از یک سو و انگیزه‌های پولی در صنعت هرزه‌نگاری از سوی دیگر به تداوم خشونت با این صنعت کمک کرده و سود کلان آن از قاچاق و بهره‌کشی جنسی از کودکان را تضمین می‌کند.

برای درک بهتر میزان سود کثیف صنعت هرزه‌نگاری فقط باید به این آمار توجه داشت؛ قاچاق انسان سالانه ۹۹ میلیارد دلار درآمد دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *