گفت‌وگو|

پیمانکاران شهرداری باید حقوق پاکبان‌ها را طبق قانون پرداخت کنند/ حقوق کارمندان شهرداری عقب‌ماندگی مضاعف دارد

15:01 - 10 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۱۷۷
پیمانکاران شهرداری باید حقوق پاکبان‌ها را طبق قانون پرداخت کنند/ حقوق کارمندان شهرداری عقب‌ماندگی مضاعف دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است در سال آینده تسهیلاتی برای کارمندان شهرداری در نظر گرفته شود تا فشاری که به لحظ معیشتی بر آن‌ها وارد می‌شود جبران شود.

ناصر امانی در گفت‌وگو با میزان درباره افزایش حقوق و مزایای کارمندان در بودجه مدیریت شهری گفت: منتظر تعیین بودجه کشور برای سال آینده هستیم و به همان اندازه که در قانون بودجه کشور برای افزایش حقوق کارمندان پیش‌بینی شود را برای کارمندان شهرداری هم در نظر می‌گیریم.

وی ضمن اشاره به اینکه حقوق کارمندان شهرداری تهران برایشان کفایت نمی‌کند و در این رابطه عقب ماندگی مضاعف دارند، ادامه داد: لازم است در سال آینده تسهیلاتی برای کارمندان شهرداری در نظر گرفته شود تا فشاری که به لحظ معیشتی بر آن‌ها وارد می‌شود را جبران کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره حقوق بسیار پایین پاکبان‌ها بیان کرد: پاکبان‌های نیروهای شهرداری هستند و حقوق و مزایایشان نیز هر سال بر اساس حداقل‌هایی است که دولت تعیین می‌کند و شهرداری موظف است آن را به پیمان‎کاران ابلاغ کند؛ سقفی که هر سال برای حقوق کارگری در نظر گرفته می‌شود را شهرداری از طریق پیمان‌کاران پرداخت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر پیمان‌کاری در این رابطه تخلف کند و سقف مورد نظر را به پاکبانان پرداخت نکند، لازم است از سوی شهرداری مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و سازمان‌های نظارتی باید بر روی این مسئله نظارت داشته باشند تا حداقل‌هایی که توسط قانون در نظر گرفته شده انجام شود.

وی همچنین درباره استخدام نیروهای شهرداری که سهمیه ایثارگری دارند با اشاره به اینکه لازم است این افراد به منابع انسانی شهرداری تهران مراجعه کنند، توضیح داد: در حال حاضر کار تبدیل وضعیت نیروهای حجمی که به صورت پیمان‌کاری با شهرداری همکاری می‌کنند و دارای سهیمه ایثارگری هستند نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *