رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۳۵ دادگاه علنی برخط با ۶۰ هزار مخاطب در محاکم استان تهران برگزار شد

13:25 - 10 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۱۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۵ دادگاه علنی برخط با ۶۰ هزار مخاطب در محاکم استان تهران برگزار شد
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری ۳۵ دادگاه علنی بر خط در استان تهران در کمتر از یک ماه پس از تشکیل کارگروه استانی مربوطه خبر داد.

خبرگزاری میزان_ سید محمد شفیعی، معاون قضایی و معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران همزمان با برگزاری سی و پنجمین دادگاه علنی برخط در تهران گفت: برگزاری دادگاه علنی برخط مصداق ایجاد نظارت همگانی بر دادرسی عادلانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نمادی از شفافیت در عرصه قضایی کشور است.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به اصل ۱۶۵ قانون اساسی و همچنین در اجرای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی و برخط به عنوان برنامه اجرایی ذیل اهداف سند تحول و تعالی قضایی در دستور کار قرار گرفته است.

سید محمد شفیعی با اشاره به تشکیل کارگروه استانی برگزاری دادگاه علنی برخط با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران و برنامه ریزی و هدف گذاری صورت گرفته در ستاد دادگستری برای تحقق دستورالعمل ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضاییه گفت: در کمتر از یک ماه شاهد برگزاری حداقل ۲ دادگاه علنی به صورت برخط در هر روز کاری در پایتخت بوده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر دادگستری استان تهران با برگزاری ۳۵ دادگاه علنی برخط بیشترین دادگاه علنی را در سطح کشور برگزار کرده و قضات پایتخت نقش مهمی در الگوسازی برای برگزاری دادگاه‌های برخط در مسیر تحول و تعالی دستگاه قضایی ایفا کرده‌اند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران گفت: تا کنون بیش از ۶۰ هزار بازدید کننده از طریق نشانی‌های معرفی شده در فضای مجازی به مشاهده دادگاه‌های علنی دادگستری استان تهران به صورت برخط پرداخته اند و تلاش داریم تا با بهره‌مندی از ظرفیت معاونت راهبردی قوه قضاییه و مرکز آمار و فناوری اطلاعات ظرفیت برگزاری همزمان دادگاه‌های علنی را در پایتخت افزایش داده و امکان حضور مخاطبان و علاقمندان را نیز در این دادگاه‌ها بیشتر کنیم.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان تهران تاکید کرد: توجه و اهمیت در برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی و برخط بر اساس دستور علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و با بهره‌مندی از ارشادات و تدابیر اتخاذ شده توسط قائم مقام دادگستری استان تهران در کارگروه استانی صورت پذیرفته که همراهی قضات در این مهم موجب کسب توفیقات قابل ارائه‌ای شده است.

شفیعی گفت: برگزاری دادگاه علنی برخط تحقق و اجرای اصل قانون اساسی با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و در عصر رسانه صورت می‌گیرد که استمرار و فراگیری آن می‌تواند افزایش کیفیت در رسیدگی‌ها و در نتیجه اتقان آرا را در پی داشته باشد.

گفتنی است دادگاه‌های علنی برخط در دادگستری استان تهران به صورت هر روزه برگزاری می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق اطلاعیه‌های منتشر شده در صفحات مجازی مدیریت رسانه و روابط عمومی و یا تارنمای رسمی دادگستری به نشانی https://dadgostari-th.eadl.ir در سالن‌های مجازی برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در پایتخت حضور یابند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *