رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: نباید در روند خدمت رسانی به مردم اخلالی پیش آید

14:07 - 07 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۷۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: نباید در روند خدمت رسانی به مردم اخلالی پیش آید
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با اتخاذ تصمیمات بهنگام و قاطع در چارچوب موازین قانونی از بروز هر گونه رخداد و مشکل پیشگیری شود و نباید در روند خدمت رسانی به مردم اخلالی پیش آید.

خبرگزاری میزان-در جلسه شورای قضایی استان خراسان رضوی، استمرار تلاش‌ها در راستای تحقق سند تحول قضایی با نگاه متعالی مورد تاکید قرار گرفت.

 در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین خلیلی و در محل اداره کل بازرسی استان برگزار شد، آخرین فعالیت‌های عملکرد سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در خراسان رضوی گفت: در سایه تعامل و همراهی مدیران این مجموعه شاهد ارائه خدمات متعدد به شهروندان گرانقدر هستیم، اما معتقدیم تا رسیدن به حد مطلوب باید تلاش‌ها به صورت جهادی ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به لزوم استمرار اقدامات در زمینه تحقق مفاد اسناد سند تحول قضاییه افزود: در این مسیر باید از تمام ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت عظیم نیرو‌های فرهیخته و متخصص مردمی بهره برد تا شاهد مشارکت هر چه بیشتر مردم در پیشبرد امور باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت انجام دقیق فعالیت‌ها توسط مدیران گفت: به هیچ عنوان نباید در روند خدمت رسانی به مردم اخلالی پیش بیاید، بر این اساس باید با اتخاذ تصمیمات بهنگام و قاطع در چارچوب موازین قانونی از بروز هر گونه رخداد و مشکل پیشگیری بعمل آید.

وی افزود: اولویت‌های استان در بخش‌های مختلف باید مشخص و بر اساس نیاز‌های عمولی و اهمیت موضوع مورد توجه قرار بگیرد و امروز باید بیش از هر زمان دیگری برای جبران مافات و عقب ماندگی‌ها تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی در زمینه‌های مختلف بسیار غنی است، ولی اکنون باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی سهم استان از منابع و اعتبارات دریافت و هزینه رشد، توسعه، رفاه و آبادانی استان شود.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به ضرورت تأسی به سیره علمی و عملی ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) که در نهج البلاغه متبلور شده گفت: چنانچه مبنای اقدام وعمل ما این گنجینه عظیم باشد، شاهد حل مشکلات مختلف خواهیم بود و از این منظر کلام امیرالمومنین علی (ع) در زمینه‌های مختلف از جمله مسئله مهم اقتصاد مبتنی بر تولید، راهگشای حل مسائل امروز ما نیز خواهد بود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: ما نمی‌توانیم منکر برخی سوء مدیریت‌ها و کم کاری بعضی مدیران در گذشته بشویم بر این اساس و مطابق با فرمایشات امیرالمومنین علی ع یکی از جلوه‌های تقوا این است که مدیران در صورتیکه عمل اشتباه داشتند این اشتباه را به صراحت اعلام و از مردم عذرخواهی کنند و از وسوسه‌های شیطان رجیم به خدا پناه ببرند تا دچار کبر، خودبینی و غرور نشوند.

 اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، کاهش جمعیت کیفری، برخورد با جرایم خاص و خشن، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد امور، اعلام تخلفات و برخورد با ترک فعل مدیران، حل پرونده‌های کثیرالشاکی، وضعیت تعاونی‌های مسکن، کمبود فضا در حوزه پزشکی قانونی شرق مشهد، تکمیل زندان تربت حیدریه، برخورد با کارچاق کن ها، فرار‌های مالیاتی، توسعه نظارت‌های هوشمند از جمله از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *