رئیس کل دادگستری اصفهان: احیای حقوق عامه سرآمد مسائل مربوط به برقراری عدالت در جامعه است

12:34 - 06 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۵۸۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: احیای حقوق عامه سرآمد مسائل مربوط به برقراری عدالت در جامعه است
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: سرآمد محور‌های مختلف برقراری عدالت، احیای حقوق عامه است که مصادیق آن را می‌توان در قرآن، سنت، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قوانین عادی مشاهده کرد.

خبرگزاری میزان- همایش استانی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب با عنوان «دستگاه قضا، احیای حقوق عامه و ارتقای امنیت جامعه» با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونان رئیس کل دادگستری، نمایندگان حوزه‌های قضایی، نخبگان حقوقی و قضایی حوزه و دانشگاه و هیئت‌ مدیره‌های کانون و مرکز وکلا و نمایندگان نیروی انتظامی در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله جعفری در این مهمایش، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز سیدرضی موسوی به دست رژیم صهیونیستی و همچنین تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (س) و ادای احترام به مادران و همسران شهدا، هدف از اجرای این همایش را استفاده از ظرفیت فعالان و نخبگان حقوقی و قضایی در تحلیل و ترویج اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری بیان کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط پژوهشگاه قوه قضاییه، مقرر شده اجلاس ملی اندیشه‌های مقام معظم رهبری در اسفندماه برگزار شود و این همایش با عنوان «دستگاه قضا، احیای حقوق عامه و ارتقای امنیت جامعه» با هدف بهره‌مندی از ظرفیت فعالان و نخبگان حقوقی و قضایی به منظور حضور فعال استان اصفهان در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب برگزار شده است.

وی افزود: جلسات و کارگروه‌های تخصصی نیز در ذیل همین همایش تشکیل می‌شود که امیدواریم برآیند آن ارائه راهکار‌های علمی و عملی در راستای ارتقاء کیفی همایش ملی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اهمیت کرامت انسانی در جهان‌بینی توحیدی خاطرنشان کرد: در جهان‌بینی توحیدی، کرامت انسانی در صدر مسائل قرار گرفته است و یکی از مهم‌ترین معیار‌های رعایت کرامت انسانی، احیای حقوق عامه و دفاع از آن است.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری ادامه داد: سرآمد محور‌های مختلف برقراری عدالت، احیای حقوق عامه است که مصادیق آن را می‌توان در قرآن، سنت، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قوانین عادی مشاهده کرد.

وی در خصوص نحوه اجرای قوانین مربوط به احیای حقوق عامه گفت: اجرای قوانین مربوط به حقوق عامه باید با قاطعیت، سرعت و دقت همراه با شفافیت انجام پذیرد تا هم موجب افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم شود و هم اثر پیشگیرانه بر افرادی که قصد تضییع این حقوق را دارند داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان امر به معروف و نهی از منکر را یکی از محور‌های اصلی حقوق عامه خواند و ضمن اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری بر حمایت از این مهم در جامعه، بر حمایت کامل دستگاه قضایی از آمران به معروف تاکید کرد.

انجام ۲۵۰ مورد ملاقات با مسئولان قضایی استان اصفهان

۲۵۰ مورد ملاقات با رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسئولان قضایی استان انجام شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری اصفهان از ملاقات ۲۵۰ نفر با رییس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسئولان قضایی استان خبر داد.

وی هدف از این ملاقات‌ها را شناسایی مشکلات و بر طرف کردن موانع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی مراجعین عنوان کرد.

هر هفته مراجعینی که تمایل به ملاقات با مسئولان قضایی استان دارند با حضور در محل دادگستری کل استان اصفهان به پیگیری و رفع مشکلات پرونده‌های قضایی خود می‌پردازند و در شهرستان‌ها نیز روز‌های سه‌شنبه برای ملاقات مراجعین با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان اصفهان تعیین شده است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: اصفهان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *