دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر ارمنستان

15:37 - 06 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۵۴۷
دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر ارمنستان
وزیر امور خارجه در سفر به ایروان با نخست وزیر ارمنستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفت‎وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری میزان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه روز چهارشنبه، ۶ دی در جریان سفر به ایروان با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفت‎وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان از جمله ارمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند روبه‌رشد روابط دوجانبه بر لزوم تسریع در توافقات صورت گرفته بین دو کشور به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تعاملات مردمی تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی، با استقبال از توافقات صورت گرفته بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان به منظور حل و فصل اختلافات، نیل به توافق صلح را در راستای منافع کشور‌های منطقه دانست. 

امیرعبداللهیان فعال‌سازی مسیر‌های ارتباطی تاریخی بر اساس منافع متقابل و مبتنی بر حاکمیت، صلاحیت و قوانین ملی در قفقاز را در راستای منافع جمعی کشور‌های منطقه ذکر کرد.   

وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت کشور‌های منطقه برای حل و فصل اختلافات و کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه، ورود بازیگران فرامنطقه‌ای را موجب پیچیده‌تر شدن شرایط منطقه، دانست و بر لزوم به‎کارگیری ظرفیت‌های درون منطقه از جمله نشست مشورتی ۳+۳ برای صلح‎سازی و تضمین توافق صلح در قفقاز تاکید کرد.

نیکول پاشینیان نیز در این دیدار با ابراز رضایت از روند روبه‌رشد روابط دو کشور، بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور ارتقای روابط تاکید کرد. 

نخست وزیر ارمنستان با قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه، عنوان کرد این رویکرد به برقراری صلح پایدار در منطقه قفقاز، کمک می‌کند‌

وی با مروری بر مناسبات موجود دوجانبه افزایش حجم تبادل تجاری را مرتبط با فراهم ساختن زیرساخت‌ها از سوی دو طرف دانست.

پاشینیان خواستار ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری و‌ رئیس جمهور کشورمان شد.

 

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *