۵ شعبه جدید در مجموعه قضایی استان قزوین راه‌اندازی شد

10:29 - 06 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۵۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵ شعبه جدید در مجموعه قضایی استان قزوین راه‌اندازی شد
رئیس کل دادگستری استان قزوین از راه اندازی ۵ شعبه جدید در مجموعه قضایی استان در راستای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها خبر داد.

خبرگزاری میزان_ علی شعبانی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از اطاله دادرسی، افزایش دقت و سرعت رسیدگی‌ها و کاهش ورودی پرونده به شعب، ۵ شعبه جدید در مجموعه قضایی استان افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در روز‌های اخیر ۲ شعبه به شعبات حقوقی دادگستری شهرستان قزوین افزوده شد و تعداد شعبات حقوقی این دادگستری به ۱۴ شعبه افزایش پیدا کرد.

شعبانی با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی ورودی پرونده‌های حقوقی (به غیر از محاکم خانواده) در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: با توجه به استاندارد‌های قوه قضاییه میزان ورودی شعب باید ۱۰۰ پرونده در ماه باشد که در حال حاضر میانگین ورودی پرونده در دادگستری شهرستان قزوین ۱۶۰ فقره در ماه است و برای پر کردن این فاصله در دادگستری شهرستان قزوین نیازمند راه‌اندازی ۵ شعبه حقوقی دیگر نیز هستیم.

وی همچنین در ادامه افزود: شعبه پنجم و ششم اجرای احکام کیفری در داسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین افتتاح شد، ضمنا شعبه چهاردهم محاکم تجدید نظر استان نیز در دادگستری کل استان آغاز به کار کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: امیداوریم با اجرای برنامه‌ها و هدف گذاری‌های تعیین شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و همچنین توسعه صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف و بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های قانونی ضمن کاهش ورودی پرونده به محاکم، شاهد افزایش سرعت و بهبود کیفیت رسیدگی در محاکم قضایی باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *