رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران و سوریه نگاه مشترکی درباره توقف نسل‌کشی در فلسطین دارند

17:15 - 04 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۲۰۹
ایران و سوریه نگاه مشترکی درباره توقف نسل‌کشی در فلسطین دارند
وزیران امور خارجه ایران و سوریه ضمن بررسی آخرین تحولات فلسطین و غزه بر نگاه مشترک دو کشور درباره توقف نسل‎کشی در فلسطین تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه که برای شرکت در همایش بین‌المللی تهران درباره فلسطین به ایران سفر کرده بود، پیش از ترک تهران با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تجلیل از مواضع سوریه درباره تحولات جاری در غزه و فلسطین، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه بیش از پیش در منطقه در کنار هم قرار دارند و نگاه مشترکی نسبت به ضرورت پایان یافتن فوری جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی و نسل‌کُشی در فلسطین دارند.

وزیر امور خارجه همچنین با ابراز خرسندی از روند در حال تحکیم امنیت و ثبات در سوریه، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از بسط حاکمیت دولت سوریه بر تمام مناطق سرزمینی این کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه نیز از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری همایش بین‌المللی تهران درباره فلسطین تجلیل و تاکید کرد: دیدگاه‌های مطرح شده در سخنرانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس، نظر سوریه هم هست و دولت سوریه به‌طور کامل آن را تایید می‌کند.

فیصل مقداد در پایان گفت: پیروزی ملت فلسطین در واقع پیروزی امت عربی – اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *