کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین|

امیرعبداللهیان: آمریکا و غرب اصلی‌ترین مانع توقف کشتار ملت فلسطین هستند

16:12 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۷۵۹
امیرعبداللهیان: آمریکا و غرب اصلی‌ترین مانع توقف کشتار ملت فلسطین هستند
کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد و وزیر امور خارجه در این نشست، آمریکا و متحدان غربی رژیم صهیونیستی را مانع اصلی توقف کشتار فلسطینیان توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین امروز شنبه، دوم دی، برکزار شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در نشست، گفت: حضور شما نشانه‌ای از دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های انسانی و یکی از مسائل حل نشده جامعه بین‌المللی طی دهه‌های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مسئله فلسطین همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده، بیان کرد: این موضوع در اندیشه‌های بلند امام راحل (ره) و همچنین در نگاه بلند و راهبردی مقام معظم رهبر‌ی قرار دارد.

 

 

وی افزود: امروز ما در اینجا گرد هم آمده‌ایم تا درباره موضوع فلسطین به‌ویژه تحولات هفته‌های اخیر که با کشتار و نسل‌کشی بیش از ۲۰ هزار تن از غیرنظامیان غزه و کرانه باختری که ۷۵ درصد آن را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، تخریب گسترده زیرساخت‌های حیاتی و آوارگی گسترده ساکنان نوار غزه همراه شویم، گفت‌وگو و تبادل نظر کنیم و هدف نهایی ما توقف حملات بیرحمانه رژیم جعلی، آپارتاید و اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، مقابله با جنایات جنگی و نقض حقوق بین‌الملل بشردوستانه و همچنین یافتن راه‌هایی برای حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطینان است.

 

مقام‌های کشورهای مختلف که در این نشست حضور داشتند، درباره فلسطین سخنرانی کردند.

 

 

ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان شانگهای، از جمله سخنرانان این کنفرانس بود.

 

 
 

 

دمشق: تلاش‌های اشغالگران اسرائیل برای آوارگی مردم فلسطین را محکوم می‌کنیم

فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه، در این نشست گفت: سوریه تلاش‌‎های اشغالگران اسرائیل برای آوارگی مردم فلسطین از نوار غزه و کرانه باختری را محکوم می‌کند و نسبت به پیامدهای خطرناک آن بر منطقه و جهان هشدار می‌دهد.

عبدالمهدی: امروز میلیون‌ها نفر هوادار محور مقاومت شده‌اند

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر پیشین عراق در کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: امروز و پس از طوفان الاقصی میلیون‌ها نفر هوادار محور مقاومت شده‌اند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *