کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین آغاز به‌کار کرد

15:19 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۷۴۱
کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین آغاز به‌کار کرد
کنعانی در کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین گفت که ملت‌های دنیا خواستار پایان بخشیدن به اتمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند.

خبرگزاری میزان - کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین با برگزاری همزمان و جداگانه دو نشست تخصصی صبح امروز در هتل آزادی تهران آغاز به‌کار کرد.

نشست نخست با موضوع «نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه» با ریاست ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با حضور جمعی از اندیشمندان و متفکران، شخصیت‌های مذهبی و فعالان عرصه رسانه‌ای برگزار شد.

نشست دوم با عنوان «آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه» به ریاست رضا نجفی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با حضور جمعی از اندیشمندان عرصه سیاسی و شخصیت‌های حقوقی برگزار شد.

 



ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای نشست نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه طی سخنانی با اشاره به برگزاری همایش تهران درباره فلسطین همزمان با تداوم جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، به تلاش‌های مشترک در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ و نسل‌کشی در حال وقوع در غزه اشاره و عنوان کرد: رفع محاصره، گشایش مرز‌ها برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و مخالفت با کوچ اجباری ساکنان غزه از جمله اصلی‌ترین اولویت‌های مد نظر جامعه جهانی است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: این خواست جهانی در قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل خود را با ۱۵۳ رای کشور‌های مختلف به‌عنوان صدای افکار عمومی جهان نشان داد و جهان با این قطعنامه بر ضرورت توقف جنگ و جنایت‌های صهیونیست‌ها و برقراری آتش‌بس پایدار تاکید کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ملت‌های دنیا در تجمعات چند صد هزار نفری خود به‌وضوح نشان دادند که خواستار پایان بخشیدن به این وضعیت و اتمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند.

کنعانی تصریح کرد: در این شرایط، شورای امنیت باید به وظیفه قانونی و اصلی خود که حفاظت از صلح است عمل کند و انتظار می‌رود فشار‌ها بر آمریکا که تنها کشور مخالف قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت بوده باعث شده باشد که آمریکاصدای مخالفت جهانیان را بشنوند.

 



سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد: کنفرانس تهران با حضور نمایندگانی از طیف‌های مختلف از نخبگان جهان، موجب تشدید فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن و تقویت همبستگی جهانی با مردم فلسطین شود.

جمعی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و همچنین برخی از نخبگان فعالان عرصه عمومی و رسانه‌ای ایران نیز در این نشست‌های تخصصی همایش تهران حضور دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *