رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک هزار و ۸۶۱ پرونده در شعب حل اختلاف زندان‌ها به صلح و سازش ختم شد

16:27 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۷۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک هزار و ۸۶۱ پرونده در شعب حل اختلاف زندان‌ها به صلح و سازش ختم شد
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: به همت اعضا شوراهای حل اختلاف ۱۳ شعبه زندان در استان، یک هزار و ۸۶۱ پرونده منجر به صلح و سازش شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امیرابراهیمی در دیدار با مدیر کل زندان‌های استان کرمان اظهار کرد: با تلاش اعضا شورا‌های حل اختلاف ۱۳ شعبه زندان در هفت ماه سال جاری از ۲ هزار و ۳۹۱ پرونده وارده، تعداد ۲ هزار و ۳۳۹ پرونده مختومه شده است.

وی بیان کرد: در هفت ماه سال جاری ۵۵۵ نفر مددجو توسط شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان‌های استان آزاد شدند، که تعداد ۴۲۹ نفر مربوط به شورا‌های حل اختلاف زندان مرکزی، بازداشتگاه موقت، کانون اصلاح و تربیت و ستاد دیه شهر کرمان بوده است.

معاون توسعه حل اختلاف تاکید کرد: با تلاش شورای حل اختلاف ویژه زندان‌ها، ۱۲ فقره پرونده قتل در کل استان منجر به اخذ رضایت و گذشت اولیا دم از قصاص شده است که ۵ پرونده مربوط به شهر کرمان، ۴ پرونده مربوط به شهرستان جیرفت و ۳ پرونده مربوط به شهرستان‌های سیرجان، کهنوج و ریگان است.

وی با بیان آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده که به صراحت بیان کرده (من احیا‌ها فکانما احیا الناس جمیعا) گفت: در راستای عمل به آموزه‌های دین اگر کسی بتواند انسانی را که در اثر برخورد‌های اجتماعی مرتکب قتل شده و در مدتی که در زندان و در اختیار مسئولین فرهنگی، اجتماعی زندان بوده و شخصیت او احیا و قابلیت برگشت به جامعه را دارد را ببخشد قطعا نزد خداوند پاداش دنیوی و اخروی دارد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: به همت اعضا شوراهای حل اختلاف ۱۳ شعبه زندان در استان، یک هزار و ۸۶۱ پرونده منجر به صلح و سازش شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرابراهیمی با تاکید بر دستورات دین درباره عفو و گذشت گفت: همه باید تلاش کنند تا با حفظ حقوق اولیا دم فرصت زندگی دوباره و جبران خطا را به متهم بدهند تا جامعه از منافع اخلاقی او بهره‌مند شود.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان در پایان این جلسه ضمن قدردانی از مدیرکل زندان‌های استان و کادر اداری گفت: بازسازی شخصیت اجتماعی مجرمین و کمک به اصلاح رفتار آن‌ها در دانشگاه انسان سازی زندان باید از اولویت‌های اساسی قرار گیرد و خدمت صادقانه در این عرصه امری خداپسندانه است که اجر و پاداش آن نزد خداوند محفوظ است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *