بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ۵ نفر بازداشت شدند

14:35 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۷۱۲
بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ۵ نفر بازداشت شدند
سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه پنج نفر را به اتهام عضویت در یک گروه افراطی و به‌عنوان بخشی از تحقیقات درباره یک توطئه تروریستی بازداشت کرد.

خبرگزاری میزان - دفتر دادستانی ملی ضد تروریسم فرانسه گفت که پنج نفر به‌عنوان بخشی از تحقیقات درباره یک توطئه تروریستی در شمال فرانسه بازاشت شدند.

یک منبع مطلع از این پرونده تایید کرد که این افراد تحت بازداشت پلیس قرار گرفته‌اند، اما جزئیات بیشتری از جرایم آن‌ها ارائه نکرد. 

این منبع گفت که این بازداشت‌ها در شهر نانسی و ۲ شهر دیگر در شمال فرانسه انجام شده است.

به گفته یک منبع دیگر، مظنونان که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی بازداشت شده‌اند، از اعضای یک گروه افراطی هستند.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه از مقامات محلی خواست تا «هوشیاری شدید» را در زمان برگزاری جشن‌های کریسمس و اول ژانویه، به دلیل سطح بسیار بالای تهدید تروریستی که همچنان وجود دارد، حفظ کنند.

در ماه اکتبر، فرانسه بالاترین سطح هشدار اضطراری خود را پس از قتل دومینیک برنارد، معلم فرانسوی که از سوی یک دانش‌آموز سابق در شمال فرانسه با چاقو کشته شد، فعال کرد. 

این در حالی است که چندی قبل رئیس امور داخلی اتحادیه اروپا هشدار داده بود که این اتحادیه با «خطر بزرگ» حملات تروریستی در دوره کریسمس مواجه است.

ایلوا یوهانسون پیش از نشست وزیران امور داخلی اتحادیه اروپا در بروکسل گفته بود: با فصل تعطیلات پیش رو، خطر حملات تروریستی در اتحادیه اروپا وجود دارد.

ارزیابی یوهانسون مبتنی بر افزایش شدید تبلیغات افراطی است که در فضای مجازی منتشر می‌شود و همچنین افزایش سطح تهدید در کشورهای عضو در بحبوحه حملات اخیر در بلژیک و فرانسه است.  

تعریف سطح تهدید تروریستی به کشورهای عضو بستگی داشته و مقیاس و سطح تعاریف بین کشورهای اتحادیه اروپا متفاوت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *