مسابقات بین‌المللی قلعه قوس برگزار می‌شود

12:59 - 30 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۴۴۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مسابقات بین‌المللی قلعه قوس برگزار می‌شود
نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قلعه قوس (جام سردار قلعه کریمان) برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی؛ رقابت‌های بین‌المللی قلعه قوس (بازی فکری مورد علاقه شهید حاج قاسم سلیمانی) تحت نظر فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی، به میزبانی هیئت استان کرمان برگزار خواهد شد.

نمایندگان ۱۴ ملیت آمادگی خود را برای حضور در این رویداد فرهنگی ورزشی در روز‌های دوم و سوم دی ماه برگزار می‌شود، اعلام کردند.

علیرضا پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی در توضیح اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه اظهار داشت: پس از این که بازی قلعه قوس در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان یک بازی ایرانی ثبت شد، اقدامات مختلفی نظیر تهیه کلیپ، آموزش بازی به مدرسین فدراسیون، ارائه کتابچه بازی و ترجمه آن به زبان عربی و انگلیسی به منظور معرفی این رشته بین عموم مردم صورت گرفت. 

وی ادامه داد: ماهیت استراتژیک این بازی و شیوه انجام آن به گونه‌ای است که تمام توجه بازیکنان را به خود جلب کرده، سبب تقویت فاکتور‌های تمرکز، هوش، تحلیل وضعیت و حس مقابله با تهدید‌ها در افراد می‌شود.

رئیس ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی اضافه کرد: علاوه بر زیبایی‌هایی که قلعه قوس به عنوان یک بازی بومی، محلی و اصیل دارد، یادآور خاطرات مرد بزرگی است، که عقاید و افکارش از مفاهیم ناب ملی، مذهبی سرچشمه گرفته، تلاش‌های فداکارانه او و یارانش امنیت را برای کشور و منطقه به ارمغان آورد.

وی افزود: تعریف رویداد‌های ورزشی در سطوح مختلف می‌تواند روند گسترش رشته‌ها را تسریع کرده، جایگاه آن‌ها را در جامعه مخاطب تقویت کند.

پسندیده در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسابقات بین المللی قلعه قوس، علاوه بر ایجاد انگیزه بین علاقمندان در داخل کشور، بستری مناسب برای صدور آن به سایر کشور‌ها باشد.

مسابقات بین‌المللی قلعه قوس برگزار می‌شود

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *