درخواست قاضی پرونده محاکمه منافقین از آنها؛ متهمان حق معرفی وکیل تعیینی به دادگاه را دارند

16:25 - 29 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۳۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
درخواست قاضی پرونده محاکمه منافقین از آنها؛ متهمان حق معرفی وکیل تعیینی به دادگاه را دارند
قاضی پرونده محاکمه منافقین گفت: متهمان پرونده اگر وکلای تسخیری انتخاب شده را قبول ندارند، این حق را دارند که به دادگاه وکیل تعیینی معرفی کنند.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی رئیس دادگاه محاکمه منافقین با بیان اینکه یکی از مهمترین اجزای رعایت عدالت در هر دادگاهی برای قضاوت، رعایت حق دفاع متهم با انتخاب وکیل است، اظهار کرد: متهمان اکنون این حق را دارند که از خود دفاع کنند و در همین راستا برای آن‌ها وکیل تسخیری نیز انتخاب شده است.

وی افزود: برای حفظ این حق، اگر متهمان وکلای تسخیری را قبول ندارند می‌تواند وکیل تعیینی به دادگاه معرفی کنند و دادگاه نیز این وکلا را می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی ادامه داد: این بالاترین ظرفیت قانونی برای تحقق عدالت و رعایت حق دفاع متهمین است که این دادگاه علناً به صورت رسمی به اطلاع عموم مردم و خود متهمان رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه عناوین اتهامات و حق تعیین وکیل علاوه بر نشر آگهی به صورت پیام‌نگار برای متهمان ارسال شده است، تصریح کرد: در هر دو جلسه دادگاه این موضوع به طور مکرر به متهمان تذکر داده شده است و گمان می‌کنیم که متهمان در حال حاضر از تشکیل این دادگاه اطلاع پیدا کرده‌اند.

وی یادآور شد: اگر متهمان تمایل داشته باشند که وکیلی را انتخاب و به دادگاه معرفی کنند، دادگاه به جای وکلای تسخیری وکیل‌های تعیینی متهمان را می‌پذیرد و این وکلا می‌تواند برابر تبصره ۲ ماده قانونی که ذکر شد در دادگاه حاضر و به دفاع از موکلان خود بپردازند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *