تشکیل پرونده کلاهبرداری میلیاردی موسسات مهاجرتی در استان قم با وعده اخذ ویزای تضمینی

13:21 - 27 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۸۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تشکیل پرونده کلاهبرداری میلیاردی موسسات مهاجرتی در استان قم با وعده اخذ ویزای تضمینی
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از کلاهبرداری‌های میلیاردی با تبلیغات و وعده اخذ ویزای صد درصد تضمینی موسسات جعلی برای مهاجرت و اعزام دانشجو به خارج کشور به‌ویژه در فضای مجازی خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری با اشاره به افزایش پرونده‌های کلاهبرداری با وعده اخذ ویزای تضمینی برای مهاجرت و تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های خارجی گفت: اغلب این مالباختگان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به دام این کلاهبرداران افتاده و با اعتماد به یک اکانت یا صفحه در فضای مجازی سرمایه‌های مادی، اجتماعی و روانی کنونی و آینده خود را نابود می‌سازند.

وی با بیان اینکه برخی از این موسسات جعلی در خارج از کشور و برخی در داخل فعالیت می‌کنند گفت: برخی موسسات خارجی مدعی هستند که در ایران نماینده و مشاور حقوقی دارند که پیگیر امور مهاجرت متقاضیان خواهند بود و برخی موسسات داخلی نیز مدعی داشتن روابط خاص با سفارت یا افسر مهاجرتی یا مسئولان دانشگاه‌ها هستند.

معاون دادستان قم ادامه داد: در یکی از پرونده‌های اخیر مربوط به اخذ ویزای کانادا مالباخته برای مهاجرت خانوادگی به کانادا با فروش منزل مسکونی خود مبالغ میلیاردی به یک موسسه خارجی پرداخت می‌کند و این موسسه نیز در هر مرحله مستندات صدور ویزا را برای او ارسال می‌کند، اما پس از ماه‌ها سرگردانی با پیگیری و استعلام از اداره مهاجرت کانادا مشخص می‌شود که تمامی این مستندات جعلی و کلاهبرداری بوده است.

وی با هشدار به شهروندان برای جلوگیری از فریب این سودجویان بر ضرورت عدم توجه به تبلیغات و وعده‌های جذاب و فریبنده که فرصت‌ها و سرمایه‌های آنان را به نابودی می‌کشاند تأکید کرد و گفت: خانواده‌ها پیش از هرگونه اقدام و پرداخت وجه با تحقیقات کامل از صحت وعده‌ها و مجوز قانونی اشخاص حقوقی و حقیقی مدعی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *