رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی: بررسی‌های همه‌جانبه با نگاهی نو به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ضرورت دارد

13:30 - 23 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۳۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی: بررسی‌های همه‌جانبه با نگاهی نو به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ضرورت دارد
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در جمع اساتید دانشگاه و دانشجویان بر لزوم نگاه همه جانبه به مسائل اخیر فلسطین و جنایات رژیم جعلی صهیونیستی با نگاهی نو تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی که در نشست علمی «گذر حقوقی از گذرگاه غزه» در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی، برگزاری شد این گونه نشست‌ها با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و اجرایی را مفید دانست و افزود: بررسی همه جانبه ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی از جمله از منظر حقوقی می‌تواند به روشن شدن زوایای مختلف قابل طرح در این زمینه کمک کند.

وی با اشاره به تأثیر گذاری عوامل مختلف در بوجود آمدن شرایط کنونی در منطقه فلسطین گفت: نیازمند نگاه نوینی به حوادث در حال رویداد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی افزود: هر چند مسائل اخیر می‌بایست از ابعاد مختلف مورد توجه و پیگیری مجامع حقوقی داخلی و بین المللی قرارگیرد، اما معتقدیم نگاه نوینی باید در این زمینه طرح و تبیین شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: آنچه امروز کمتر بدان پرداخته شده نگاه فقهی به مسئله فلسطین است در حالی که توجه به این نگاه می‌تواند در حل ریشه‌ای مسئله موثر باشد.

وی با اشاره به نگاه نو اندیشانه حضرت امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام (ه) از منظر یک قاعده فقهی و عقلانی مسائلی را مطرح کردند که امروزه توجه به آن ضروری می‌کند و آن قاعده «قلع ماده فساد» است. بدین معنی که بر اساس قاعده «لاضرر و لا ضرار فی الاسلام» می‌توان در پی «قلع ماده فسا» که همان رژیم صهیونیستی است باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی افزود: آنچه در مورد مسائل اخیر از این منظر فقهی و عقلانی با در نظر گرفتن «قلع ماده فساد» بر اساس قاعده «لاضرر و لاضرار فی الاسلام»می توان استفاده کرد آن است که اصلاً اصل ماده فساد که همان رژیم جعلی صهیونیستی است باید قلع شده و از بین برود تا مظاهر این مفسده نیز از بین برود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: آنچه امروز در بسیاری از مجامع در خصوص مسائل فلسطین مطرح می‌شود پرداختن به معلول هاست حال آنکه بر اساس قاعده پیش گفته تا زمانی که اصل ماده فساد که علت همه جنایات علیه بشریت است باقی باشد معلول‌ها و جنگ افروزی‌ها و ظلم‌ها نیز ادامه خواهد داشت، پس باید رژیم اسرائیل طبق فرموده حضرت امام خمینی (ره) از بین برود تا مظاهر ظلم آن نیز محو شود.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل جهان اسلام گفت: معظم له همچون حضرت امام رضوان اله علیه مسئله فلسطین و قدس شریف را مسئله اصلی جهان اسلام می‌دانند و بر اساس همان دیدگاه جامع فرمودند: رژیم صهیونیستی رفتنی است و اسرائیل باید از بین برود.

وی افزود: از آنجاکه رژیم جعلی اسرائیل علیه کشور‌های اسلامی و مردم مسلمان و مظلوم مرتکب ظلم و جنایت شده کشور‌های اسلامی نیز باید مسئولیت خود را در این برهه حساس از تاریخ نسبت به مردم مظلوم فلسطین و غزه ایفاء کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: از مباحث مطرح شده می‌توان در خصوص مسائل داخلی نیز بدین نحو بهره برد که برای حل مشکلات اجتماعی می‌بایست بدنبال برطرف کردن علت‌ها بود تا معلول‌ها که همان ناهنجاری‌ها و جرایم هستند از بین بروند.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش آمادگی مجموعه قضایی استان خراسان رضوی را برای هر گونه تعامل در زمینه‌های مختلف تخصصی و با هدف حل مشکلات عمومی اعلام کرد.

گفتنی است این همایش که با همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دادگستری استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی و با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و حقوق دانان برگزار شد نرگس توکلی افشار استاد یار دانشگاه ازاد اسلامی واحد مشهد، اسماعیل رحمانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و مدرس دانشگاه، محمد هادی ذاکر حسین استادیار دانشگاه تهران، حسین میر محمد صادقی استاد دانشگاه شهید بهشتی و حجت الاسلام و المسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *