فرار مالیاتی به صنف سلمانی‌ها رسید

15:09 - 22 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۲۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
فرار مالیاتی به صنف سلمانی‌ها رسید
فرار مالیاتی اصناف مختلف در سال‌های گذشته همواره مورد بحث بوده و در تازه‎‌ترین مورد، استفاده از روش‌هایی مانند پرداخت نقدی و کارت به کارت در بین سلمانی‌ها رواج یافته است.

خبرگزاری میزان _ «پزشکان برای فرار از مالیات، بیماران را وادار به کارت به کارت می‌کنند.» این جمله‌ای است که در چندسال اخیر تقریبا همه شنیده‌ایم. فرار مالیاتی پزشکان هرچند که با تایید و تکذیب‌هایی همراه بود، اما در نهایت اعلام شد پزشکانی که برای فرار مالیاتی از ارائه کارتخوان به مراجعه‌کنندگان طفره رفته و با اعلام اینکه «کارت‌خوان نداریم» یا «کارت‌خوان خراب است» مردم را وادار به پول نقد و یا کارت به کارت می‌کردند، زیر تیغ سازمان امور مالیاتی قرار گرفتند.

مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ در راستای کاهش فرار مالیاتی، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را تصویب کرد.

بر اساس ماده ۱۱ قانون پایانه فروشگاه و سامانه مودیان، بانک مرکزی ایران وظیفه دارد ضمن همکاری با سازمان امور مالیاتی، تا یک سال پس از ابلاغ این قانون دستگاه‌های کارت‌خوان و پایانه‌های فروش را سامان‌دهی کرده و با ایجاد تناظر میان آن‌ها مجوز فعالیت، شماره اقتصادی بنگاه‌ها به پایانه‌های فروش شناسه یکتا اختصاص دهد.

بانک مرکزی نیز بر اساس این قانون موظف است در چارچوب قوانین مربوطه اطلاعات تراکنش‌های بانکی مانند مانده اول دوره وجوه واریزی وجوه قابل برداشت مانده پایان دوره و سایر اطلاعات حساب‌های بانکی به‌منظور تکمیل پرونده هویتی و دارایی به‌صورت بر خط در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

در همین باره وزیر اقتصاد و امور دارایی روز گذشته گفته است که اتصال فعالان اقتصادی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی از ابتدای دی سال‌جاری برای فعالان اقتصادی آغاز و تا پایان زمستان نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته خاندوزی، اتصال فعالان اقتصادی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی موجب شفافیت و عدالت مالیاتی می‌شود.

به هر ترتیب طبق اعلام سازمان امور مالیاتی پزشکانی که از ارائه کارتخوان به مشتریان خودداری می‌کردند زیر تیغ نظارت بانک مرکزی نیز قرار گرفتند.

این درحالی است که نه تنها همچنان زمزمه‌های فرار مالیاتی پزشکان به گوش می‌رسد، بلکه شنیده‌ها و شواهد حکایت از آن دارد که سایر مشاغل نیز با روش‌هایی همچون گرفتن پول نقد و کارت به کارت در حال فرار از پرداخت مالیات هستند و یکی از  اصنافی که اخیرا به‌صورت نسبتا گسترده از این روش‌ها استفاده می‌کنند آرایشگاه‌های مردانه هستند.

انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
0
یکی به فکربیمه و بازنشستگی و جزمشاغل سخت قراردادن سلمانیهای بذبخت که ازصبح تا شب سرپا باید کارکنن و انواع اقسام بیماریها از واریس وکمردرد و آرتروز و...میگیرن نیست ولی مالیات را همه گوش به زنگ هستن تا نکنه فرارکنن و مالیات ندن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *