گزارش|

دربی ۱۰۲| حلالی: زاهدی ستاره بازی خواهد بود/ اختر: استقلال برگ برنده دارد

0:20 - 23 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۱۳۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دربی ۱۰۲| حلالی: زاهدی ستاره بازی خواهد بود/ اختر: استقلال برگ برنده دارد
ستاره‌های سال‌های نه چندان دور سرخابی‌ها از پیش‌بینی خود از دربی ۱۰۲ سخن گفتند.

خبرگزاری میزان - مستطیل سبز ورزشگاه آزادی بار دیگر آماده دیدار نوستالژی و جذاب فوتبال ایران می‌شود. مسابقه‌ای که چشم میلیون‌ها فوتبال دوست را از سراسر ایران و سایر نقاط جهان به خود خیره می‌کند و هیجان و اضطراب را روی سکو‌ها می‌آورد. استقلال و پرسپولیس در ایستگاه هفته پنجم با تعویقی ۲ ماهه بالاخره باید مقابل هم قرار بگیرند.

سرخ پوشان پس از تقابل با غول‌های آسیا در لیگ قهرمانان و حذف از این تورنمنت در وضعیت بحرانی قرار گرفتند، اما پیروزی آن‌ها در بازی آخر مقابل هوادار کمی روحیه را به اردوگاه قرمز‌ها بازگرداند. در سوی مقابل شاگردان نکونام که در ۲ دیدار آخر خود متوقف شده‌اند، همچنان صدرنشین هستند و در این بازی از انگیزه بالاتری برخوردار خواهند بود، اما در این گزارش به بررسی این دیدار با نظرات پیشکسوتان ۲ تیم خواهیم پرداخت.

شهرآورد ۱۰۲ از جذابیت خاصی برخوردار است، چرا که شرایط ۲ تیم در جدول کاملاً نزدیک به هم است و تیم بازنده در این مسابقه می‌تواند وارد بحران جدی شود و از طرفی پیروز آن می‌تواند شرایط را تا حد زیادی تغییر دهد و به همین دلیل می‌توان گفت که با نگاه به آمار گذشته ۲ تیم نمی‌شود به طور قطع نتیجه این دیدار را پیش‌بینی کرد.

ادموند اختر، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با میزان، در این خصوص اظهار داشت: پیش‌بینی دربی ۱۰۲ واقعاً کار دشواری است، ضمن احترام به پرسپولیس و آرزوی موفقیت برای استقلال، من فکر می‌کنم شانس استقلال برای پیروزی در این دربی بالاتر است، زیرا فشاری که روی بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس وجود دارد باعث می‌شود که این تیم بسیار محتاطانه بازی کند و نتیجه را به گونه‌ای رقم بزنند که در پایان بازی وارد بحران و حمله هوادارن قرار نگیرند پس حتی ممکن است سرخپوشان با اداره بازی به تساوی هم راضی باشند.

در سوی دیگر اسماعیل حلالی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با میزان، در این خصوص گفت: من به کادرفنی پرسپولیس امیدوار هستم. آن‌ها در بازی با الدحیل بدشانس بودند و با وجود حملات زیاد نتوانستند نتیجه لازم را به دست بیاورند. به نظرم پرسپولیس اگر کمی خوش شانس باشد می‌تواند از همان ابتدا کار را یکسره کند. استقلال شرایط خوبی در جدول دارد، اما دیدار سرخابی‌ها با یکدیگر هرگز قابل پیش‌بینی نبوده است. زمانی پرسپولیس در بهترین فرم خود حضور داشت، اما مقابل استقلال شکست خورد و حتی بالعکس ما دیدیم که استقلال با وجود مهره‌های بزرگ و تاثیرگذار مقابل پرسپولیس که تمام مهره‌های کلیدی‌اش را از دست داده بود شکست خورد.

استقلال و پرسپولیس پیش از مصاف مقابل یکدیگر یکسری از بازیکنان تاثیرگذارشان را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و همین موضوع نقاط ضعفی را در ۲ تیم به وجود آورده است.

ادموند اختر در این رابطه افزود: نکونام سرمربی باهوشی است و قطعاً با وجود مصدومیت مرادمند و سلیمی برنامه ویژه‌ای برای خط دفاع استقلال خواهد داشت. نوع تاکتیک نکونام به این صورت است که ابتدا تدافعی بازی کرده و سپس حملات را شروع می‌کند و از همین رو به پرسپولیس ضربه خواهد زد. نکونام با همین روش تا به اینجا عملکرد خوبی داشته و صدرنشین شایسته لیگ است. نوع بازی بلانکو من را امیدوار کرده و احساس می‌کنم می‌تواند در این بازی نمایش خوبی به جا بگذارد. از طرفی خط حمله استقلال با آرش رضاوند جان گرفته و می‌توانند از طریق وی حملات خطرناکی روی دروازه پرسپولیس ترتیب دهند.

از سوی دیگر اسماعیل حلالی اظهار داشت: با مصدومیت امیری، پورعلی گنجی و سلمانی دست یحیی تا حدودی در این بازی خالی است و بازیکنان تاثیرگذارش را از دست داده. خداراشکر بیرانوند مثل همیشه نقطه قوت ترکیب پرسپولیس خواهد بود، زیرا از همان دروازه به خوبی تیم را رهبری می‌کند و از طزفی دفاع را به خوبی کنترل کرده و انرژی و انگیزه بالایی به خط حمله تیم تزریق می‌کند. از این رو از دروازه تیم خیالمان راحت است. یحیی در خط حمله کمی دستش خالی است، اما زاهدی بنظرم می‌تواند فوق ستاره بازی شود.

استقلال و پرسپولیس تاکنون ۱۰۱ بار مقابل هم قرار گرفتند که ۲۶ برد برای استقلال و ۲۷ برد سهم پرسپولیس بوده است و ۴۸ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. چندی پیش اعلام شد که این بازی برای نخستین بار با استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود و از این رو هوادارن خیالشان بابت مسائل داوری راحت است.

ادموند اختر پیشکسوت استقلال نیز در این خصوص عنوان کرد: شهرآورد ۱۰۲ از اهمیت بالایی برخوردار است و وجود VAR نیز سطح این مسابقه را بالاتر نیز خواهد برد. ما همواره در برخی دربی‌ها شاهد اشتباهات داوری بوده‌ایم و از این رو استقلال هم کم ضرر نکرده است. من به برد استقلال در این بازی خوشبین هستم و امیدوارم بازیکنان پیش از حضور در این مسابقه از تمامی حواشی دوری کنند و تمام تمرکزشان را روی این مسابقه بگذارند. استقلال در دربی برگ برنده زیاد دارد و امیدوارم با حضور کامل هواداران این بازی را با برد پشت سر بگذاریم.

اسماعیل حلالی نیز در این باره تصریح کرد: این بازی یک چالش بزرگ برای سرخ پوشان خواهد بود. اگر واقع بینانه نگاه کنیم پرسپولیس نتایج خوبی پیش از بازی با هوادار کسب نکرد و در بازی با هوادار هم می‌توانست گل‌های بیشتری به ثمر برساند، اما قدر موقعیت هایشان را ندانستند. باز هم می‌گویم که پرسپولیس به یک مهاجم شش دانگ نیاز دارد تا از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کند. امیدوارم هوادارن از گل‌محمدی حمایت کنند و به تیم روحیه تزریق کنند، چرا که این هواداران هستند که انگیزه تیم را ۲ برابر می‌کنند. من همچنان نمی‌توانم نتیجه بازی را پیش‌بیتی کنم، اما امیدوارم سرخ پوشان با برد در این بازی به تمام حواشی پایان دهند. وجود VAR در این مسابقه خبر خوبی بود و امیدوارم در کل لیگ از این تکنولوژی به بهترین نحو استفاده شود.

استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۶:۱۵ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت. استقلال با ۲۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس نیز با اختلاف ۴ امتیازی در رده چهارم قرار گرفته است. تیم داوری در این بازی کار دشواری را در پیش دارد، زیرا رقابت‌های خارج از گود نکونام و گل‌محمدی و ایجاد حواشی و همچنین نیمکت‌های داغ ۲ تیم می‌تواند حین بازی متشنج شود. حال باید منتظر ماند و دید که رقابت گل‌محمدی و نکونام به کجا خواهد کشید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *